• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402061308666
  • خبرنگار : 50130

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد:

ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به ۱۹۵ دانش آموز با نیاز ویژه کردستانی

ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به ۱۹۵ دانش آموز با نیاز ویژه کردستانی

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: خدمات حمایتی و توانبخشی در جهت نهادینه سازی عدالت آموزشی وتربیتی به ۱۹۵دانش آموز با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ارائه شد.

طالب محمدی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی متخصص و محدودیت اعتبارات مالی اولویت ارائه خدمات توانبخشی(کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، تربیت شنیداری) خارج از مدرسه با نوآموزان و دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس ابتدایی (پیش دبستان، دوره اول،دوره دوم) بود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان برخورداری دانش آموزان نیازمند از سطح قابل دسترسی از سلامتی، پیشگیری از ایجاد یا تشدید ناتوانی با مداخله زود هنگام، ارتقای سطح توانمندی‌ها و قابلیت های عملکردی، بهبود کیفیت یادگیری از طریق ارائه خدمات توانبخشی، اهتمام در ایجاد امنیت روانی والدین کودکان و دانش آموزان استثنایی از اهداف ارائه خدمات حمایتی وتوانبخشی به کودکان و دانش آموزان استثنایی عنوان کرد.

وی افزود: غربالگری و ارزیابی همه دانش آموزان بر اساس پروتکل های درمانی توسط نیروهای توانبخشی مدارس و ثبت اطلاعات در سامانه جامع توانبخشی انجام می گیرد.

محمدی تأکید کرد: اسناد و مدارک درمانی و توانبخشی در بازه زمانی اعلام شده مورد پذیرش واقع شد و تمامی واریزها اعم از هزینه های خدمات توانبخشی و حمایتی به شماره حساب سیبا بانک ملی به نام دانش آموز گیرنده خدمات واریز شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه برای بهره مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند، تصریح کرد: آنان از این طریق می توانند بر بخشی از محدودیت های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعدادها و توانایی هایشان است، دست پیدا کنند.

 محمدی با بیان اینکه آموزش و سلامت از حقوق اساسی انسان‌ها محسوب می‌شود و دستیابی به سطوح بالاتر از آن به لحاظ کیفی در بیشتر افراد جامعه هدفی عمده به حساب می آید، افزود: توجه به تامین و توسعه سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان امری مهم و ضروری است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی‌ کردستان یادآور شد: اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان در راستای دستیابی به سلامت دانش‌آموزان نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha