• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402061308829
  • خبرنگار : 50635

استاندار هرمزگان خبر داد

رشد ۱۷ درصدی کاربران اینترنت در هرمزگان طی ۲ سال

رشد ۱۷ درصدی کاربران اینترنت در هرمزگان طی ۲ سال

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، کاربران اینترنت در استان هرمزگان ۱۷ درصد و تعداد کاربران تلفن همراه ۱۴ درصد رشد کرده است.

مهدی دوستی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت توسعه شبکه‌های ارتباطی و اینترنتی، اظهار کرد: دولت سیزدهم همواره سعی کرده که توسعه شبکه‌های ارتباطی را به عنوان یک اصل مهم در تحقق توسعه پایدار و متوازن دنبال می‌کند.

وی، با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در توسعه شبکه فیبر نوری هرمزگان، عنوان کرد: در ابتدای شروع دولت، استان هرمزگان دارای ۳۹۰۴ کیلومتر شبکه فیبرنوری بود که در حال حاضر با تلاش دولت این عدد با ۱۱ درصد پیشرفت به ۴۳۸۵ کیلومتر رسیده است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: دولت سیزدهم نسبت به آغاز فعالیت دولت، ظرفیت شبکه انتقال را از ۷۸۹ گیگابایت بر ثانیه به ۱۰۴۵ گیگابایت بر ثانیه رسانده است و رشد ۲۵ درصدی در این حوزه را شاهد هستیم.

دوستی، با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی کاربران اینترنت در استان هرمزگان، تشریح کرد: تعداد کابران تلفن همراه در استان هرمزگان نسبت به آغاز فعالیت دولت سیزدهم رشد ۱۴ درصدی را تجربه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی در طول عمر دولت ۱۷ درصد و تعداد دفاتر پیشخوان دولت نیز ۳۷ درصد رشد کرده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جزایر هرمزگان، گفت: در دولت مردمی و خدمتگزار سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند که تحقق این امر باعث برقراری اتصال جزایر ایرانی خلیج‌فارس به سرزمین اصلی از طریق ارتقا و پایداری ارتباطات جزایر خواهد شد.

دوستی، با اشاره به سهم هفت درصدی هرمزگان از اجرای سایت‌های 5g کشور، بیان کرد: ۴۲ سایت نسل پنجم تلفن همراه در شهرستان‌های بندرعباس، قشم و کیش با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی، با اشاره به اهمیت توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کار، عنوان کرد: طی دو سال گذشته ۳۰ کیلومتر فیبرنوری منازل و کسب و کارها با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شد که باعث افزایش بیش از ۶۰ برابری سرعت اینترنت شد و این مهم زیرساخت‌های لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال در مناطق مختلف هرمزگان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha