• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402061308863
  • خبرنگار : 50037

میزبانی روزانه بیش از ۳۰ هزار زائر اربعین توسط ایستگاه‌های صلواتی بهار

میزبانی روزانه بیش از ۳۰ هزار زائر اربعین توسط ایستگاه‌های صلواتی بهار

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان بهار از استقبال و میزبانی روزانه به طور میانگین بیش از ۳۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی توسط ایستگاه‌های صلواتی بر پاشده این شهرستان خبر داد.

مجتبی فیض‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به واقع شدن سه‌راهی شهر بهار در مرکز اتصال زائران کربلای معلی و ۱۷ استان، همزمان با اربعین حسینی در شهرستان بهار  ۱۵ ایستگاه صلواتی برای استقبال از زائران اربعین حسینی فعال و راه‌اندازی شده که هر یک از این موکب‌ها روزانه دارای ۱۵۰۰ اسکان و توزیع بیش از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وعده غذایی نهار، شام و صبحانه به زائران اربعین حسینی هستند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ۱۵ موکب برپا شده در شهرستان بهار، دو موکب نیز مربوط به شهرستان در کربلای معلی برای خدمت‌رسانی و اسکان زائران مستقر و راه‌اندازی شده است.

فیض‌اللهی در رابطه با بحث اسکان زائران اربعین حسینی نیز بیان کرد: در شهر بهار برای اسکان زائران اربعین حسینی مکان حوزه علمیه شهر به صورت کامل در اختیار زائران برای استراحت بوده که به طور میانگین این مکان دارای ۱۸۰ نفر اسکان شبانه‌روزی است.

وی همچنین از راه‌اندازی پویش مردمی «هر خانه یک موکب» در سطح شهر بهار خبر داد و گفت: پویش مردمی «هر خانه یک موکب» برای رفاه حال مسافران با هدف اسکان زائران اربعین در راه مانده در این شهرستان راه‌اندازی شده که همشهریان علاقمند به این پویش در ورودی شهر به همراه پلاکارد در این رابطه برای میزبانی از زائران اعلام آمادگی کرده‌اند و هر یک از زائران در صورت راغب بودن می‌توانند در منازل این همشهریان برای استراحت اسکان داشته باشند.

فیض‌اللهی اضافه کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، این شهرستان توانسته است در زمینه اسکان، پارکینگ مناسب وسایل نقلیه، پذیرایی و ایجاد خوابگاه‌های مناسب، سرویس‌های بهداشتی با بهره‌مندی از بانیان، جوانان و دست‌اندرکاران و خادمان دلسوز، اقدامات خوبی در مسیر کاروان‌های زائران انجام دهد.

وی یادآور شد: در این ارتباط مردم و مسئولان شهرستان بهار از چندین ماه پیش با هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق و مدون، خود را برای استقبال از زائران حسینی آماده کرده‌اند و پذیرای زائران اربعین حسینی در  مسیر رفت و برگشت هستند.

به گزارش ایسنا، از ۱۵ موکب برپا شده این شهرستان هفت موکب به ایستگاه‌های صلواتی رفت و هشت موکب به ایستگاه‌های صلواتی برگشت اختصاص دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha