• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402061308911
  • منبع : بوشهر

پذیرایی از ۱۲ هزار زائر اربعین در موکب شهدای مدافع حرم بوشهر

پذیرایی از ۱۲ هزار زائر اربعین در موکب شهدای مدافع حرم بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به خدمات‌رسانی خادمان حسینی در موکب شهدای مدافع حرم این استان در مرز شلمچه گفت: این موکب در بخش‌های مختلف روزانه از ۱۲ هزار زائر اربعین حسینی پذیرایی می‌کند.

به گزارش ایسنا،  حجت‌الاسلام محمد رضا اسماعیل‌پور امروز در جمع خبرنگاران بوشهر اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های اوقاف و امور خیریه استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی از اول شهریور مستقر شده است.

وی یادآور شد: در موکب یاد شده، زائران در وعده‌های صبحانه، نهار، شام و میان وعده‌های متنوع، پذیرایی می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از استقرار موکب شهدای مدافع حرم اوقاف استان بوشهر در مرز شلمچه در کنار پارکینگ ۵۰ هکتاری خبر داد و بیان کرد: این موکب به‌صورت شبانه‌روزی خدمات مختلف از جمله پذیرایی، اسکان و خدمات فرهنگی به زائران ارائه می‌دهد.

اسماعیل‌پور در ادامه به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در مسیر امام‌زادگان استان بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: همزمان با اربعین حسینی، مردم استان بوشهر مانند سال‌های گذشته از روستاها و شهرهای مختلف تا امامزادگان منطقه خود پیاده‌روی همراه با عزاداری و قرائت زیارت اربعین برگزار می‌کنند.

وی، مسیر این مراسم در بوشهر را از امامزاده قاسم (ع) کوی شغاب و امامزاده عبدالمهیمن (ع) تا آستان مقدس امامزاده محمدباقر (ع) اعلام و تصریح کرد: در شهرستان دشتستان مراسم پیاده‌روی اربعین در ۶ نقطه شهری و روستایی برازجان، آبپخش،  نینیزک،  هلپه‌ای، بنداروز، قلعه سوخته و دالکی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، مراسم پیاده‌روی اربعین بندر دیر، روستای لمبدان و آبدان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در جم، روستای آبگرمک، بهارستان و در شهرستان تنگستان، روستای عالی حسینی و شهر اهرم این پیاده‌روی مردمی برگزار خواهد شد.

اسماعیل‌پور بیان کرد: در مسیر پیاده‌روی‌های اربعین حسینی، موکب‌های خدمت‌رسانی از زائران پذیرایی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha