• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1402061308950
  • خبرنگار : 71021

پس از گزارش مرمت غیراصولی مسجد ورامین

ضرغامی هم روی مرمت مسجد هشتصدساله تاکید کرد

ضرغامی هم روی مرمت مسجد هشتصدساله تاکید کرد

دو ماه پس از انتشار گزارش‌ها و تصاویری از وضعیت مرمت غیراصولی مسجد جامع ورامین، عزت‌الله ضرغامی به این مسجد رفت و گفت: لازم است برای مرمت و مدیریت آن اقدامات تقویتی انجام دهیم.

به گزارش ایسنا،  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دوشنبه ۱۳ شهریورماه به منظور بررسی شرایط آثار تاریخی و گردشگری ورامین به این منطقه سفر کرد و ضمن بازدید از مسجد جامع ورامین و برج علاءالدوله، یک کارگاه شیشه‌گری را افتتاح کرد.

ضرغامی از مسجد ورامین درحالی بازدید کرد که در تیرماه تصاویری در ایسنا و دیگر رسانه‌ها از مرمت غیراصولی این مسجد منتشر شد. هرچند پس از آن، اقداماتی برای اصلاح مرمت این مسجد انجام شد، اما اکنون ضرغامی در بازدید از این مسجد دوباره بر ضرورت اقدامات تقویتی برای مرمت و مدیریت این مسجد تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: فاجعه در مسجد ۸۰۰ ساله

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر یک‌روزه به ورامین در بازدید از مسجد جامع این شهر گفت: ورامین به لحاظ تاریخی، ابنیه و میراث تمدنی جایگاه ویژه دارد، از جمله این آثار می‌توان به مسجد جامع ورامین اشاره کرد که قدمت هشتصدساله دارد.

ضرغامی اظهار کرد: مسجد جامع ورامین به لحاظ مهندسی و پایداری در قرون متمادی با توجه به اینکه زلزله‌های شدید رخ داده، پابرجاست. همچنین این مسجد به لحاظ کاشی‌کاری و گچ‌بری‌ها وضعیت کاملا استثنایی و ویژه دارد، با توجه به اینکه گردشگران خارجی بسیاری به این مکان می‌آیند، لازم است برای مرمت و مدیریت آن اقدامات تقویتی انجام دهیم.

او بیان کرد: مراکز تاریخی دیگری هم در ورامین است که بازدید می‌کنم و آن‌طور که در توان وزارتخانه است مساعدت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

ضرغامی همچنین گفت: با توجه وسعت حوزه‌های ماموریتی وزراتخانه، ورامین شایستگی ارتقا را دارد.

ضرغامی هم روی مرمت مسجد هشتصدساله تاکید کرد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین به همراه حسین نوش‌آبادی نماینده مردم ورامین، ‌پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، پل تاریخی باقرآباد را دید و گفت: این پل مربوط به دوره قاجار است و از ارزش‌های تاریخی و فرهنگی ما محسوب می‌شود. شهرت پل به این دلیل است که یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین وقایع تاریخ ایران در این مکان اتفاق افتاده است. تعدادی از مردم مجاهد و آزادی‌خواه منطقه کفن‌پوش از این منطقه به مقصد تهران می‌رفتند که در این محل به شهادت می‌رسند.

ضرغامی افزود: این پل، تاریخ مقاومت است و از نظر میراث ‌فرهنگی و تاریخی ارزشمند است.

 او در ادامه هم گفت: مسئولان و شهرداری قرچک حدود ۸۰ هکتار برای راه‌اندازی شهرک صنایع‌دستی و گردشگری در نظر گرفته‌اند که مجوزهای لازم را برای ایجاد شهرکی با همین ماموریت‌ها با چارچوب و شاخص‌های مشخص صادر خواهیم کرد. این شهرک با توجه به نزدیکی به تهران می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگری و صنایع‌دستی باشد.

ضرغامی در سفر یک‌روزه به ورامین از تپه تاریخی فردیس قشلاق جیتو قرچک با قدمت هفت‌هزار سال نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۳ ۱۸:۳۴

ضرغامی چرا توضیح نمیده برکناری موزه مدیر فرش ایران که خیلی ازش دفاع می‌کرد چرا بوده؟ مدیر جدید یک سروان نیروی انتظامی هست که تا سال ۱۴۰۰ در پلیس پیشگیری بوده و بعد مامور بخدمت شده همراه سرهنگ سلطانی به حراست میراث