• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061409205
  • خبرنگار : 50604

ایسنا گزارش می‌دهد؛

به تو از دور سلام/ روایت جاماندگان سفر عشق در موکب دلدادگان گرگان

به تو از دور سلام/ روایت جاماندگان سفر عشق در موکب دلدادگان گرگان

ایسنا/گلستان دلدادگان حسینی و زائرانی که در آرزوی زیارت اربعین امسال از قافله عشق جا ماندند، با حضور در موکب‌های دلدادگان اربعین گرگان دل‌های ماتم زده خود را التیام دادند.

موکب‌های جاماندگان اربعین استان گلستان برای چندمین سال متوالی و پرشورتر از سال‌های گذشته در گلستان برگزار شد، این بار نه فقط در مرکز استان بلکه در تمام شهرستان‌ها، محلات حاشیه شهر و حتی روستاها موکب اربعین به پا شد تا التیامی باشد بر دل‌هایی که از سفر اربعین جا مانده‌اند.

ورودی موکب‌های جاماندگان اربعین گرگان با ماکت زیبای حرم حضرت ابوالفضل(ع) مزین شده و افرادی با لباس‌های خادمین حرم، خوش‌آمدگوی مهمانان امام حسین(ع) هستند. عطر چای شیرین عراقی فضا را پر کرده است.

استقبال از موکب‌ها بسیار زیاد است به حدی که در ورودی بسیاری از موکب‌ها صف تشکیل شده است، گروه‌های سرود در جای جای موکب ها ایستاده اند و با صدای بلند و رسا مرثیه‌های عاشقانه حسینی می‌خوانند. نوجوانانی در وسط مسیر ایستاده‌اند و پرچم‌های بزرگ مزین به نام ابوالفضل العباس(ع) و امام حسین(ع) را به حرکت در می‌آوردند.

حضور پرشور کودکان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی در موکب‌های جاماندگان گلستان خودنمایی می‌کند و تقریباً در اکثر موکب‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند، گروهی از نوجوانان در مسیر حرکت مردم روی زمین نشسته‌اند و کفش‌های مردم را واکس می‌زنند.

خدمات ارائه شده در موکب‌های جاماندگان اربعین گلستان بسیار متنوع  و مشابه خدمات ارائه شده در موکب اربعین مسیر نجف تا کربلا است. پزشکان خدمات رایگان پزشکی و درمانی ارائه می‌دهند، تعدادی از غرفه‌ها برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان دارند، برخی غرفه‌ها ویژه پذیرایی از عاشقان حسینی هستند، خلاصه همه با همه توان آمده‌اند تا به محبان امام حسین(ع) خدمت کنند.

دوخت چادر رایگان در موکب دلدادگان حسینی

فرزانه بهمنی نیا مدیر موکب خیاطی گروه جهادی امام رضایی‌ها(ع) گرگان به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به اهمیت مسأله حجاب و عفاف و با نیت ترویج پوشش حجاب برتر در این غرفه دوخت رایگان چادر را داریم.

وی با اشاره به اینکه امسال برای سومین سال متوالی موکب دوخت رایگان چادر را راه‌اندازی کرده اند، گفت: این غرفه با استقبال خوب مردم همراه است و سال گذشته در مدت پنج شب ۳۰۰ چادر رایگان در این موکب دوخته شده است.

دکتر «موسی مهری» مدیر موکب دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه برای هفتمین سال متوالی در ایام اربعین موکب سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان به مردم خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: هر شب یک پزشک عمومی، یک پزشک متخصص و پزشک طب سنتی به همراه کارشناسان در غرفه‌های جداگانه به مردم خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌دهند.

به تو از دور سلام/ روایت جاماندگان سفر عشق در موکب دلدادگان گرگان

خدمات رایگان پزشکی و دارویی در موکب دانشگاه علوم پزشکی گلستان

وی با اشاره به اینکه دکتر مشاور و روانشناس در حوزه‌های مختلف خانوادگی و اجتماعی در موکب‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان حضور دارند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: کلیه خدمات ارائه شده در این موکب‌ها کاملاً رایگان است و علاو بر آن داروهای بیماران نیز با معرفی به داروخانه‌های طرف قرارداد به صورت رایگان ارائه می‌شود. 

مدیر موکب دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه هر شب ۳۰۰ نفر از خدمات پزشکی رایگان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: خدمت‌رسانی به مردم شریف گرگان در موکب‌های اربعین دلدادگان حسینی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تا شامگاه روز اربعین ادامه خواهد داشت.

«طاهره تربتی نژاد» مدیر موکب شهدای گمنام با اشاره به اینکه هر شب در این موکب به نیت امام حسین(ع)  و شهدای کربلا از عاشقان حسینی پذیرایی می‌کنیم، افزود: در موکب شهدای گمنام با ارائه برنامه‌های فرهنگی متفاوت نظیر اهدا سربند، چفیه و کتابچه زندگینامه شهدا تلاش می‌کنیم نسل جدید را با سیره زندگی شهدا آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر شب با هدف تکریم مادران شهدا میزبان یک مادر شهید در موکب شهدای گمنام هستیم، گفت: ما باید شهدا را به عنوان صمیمی‌ترین و بهترین دوست خود انتخاب کنیم زیرا تنها شهدا و صالحان هستند که می‌توانند ما را از گمراهی‌ها نجات داده و به خدا نزدیک کنند.  

به تو از دور سلام/ روایت جاماندگان سفر عشق در موکب دلدادگان گرگان

«مهدی ربانی» مدیر موکب اربعین کمیته امداد امام خمینی (ره) گرگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه مردم با مراجعه به موکب کمیته امداد امام خمینی(ره) گرگان با پرداخت ماهانه ۵۰ هزار تومان حامی ایتام می‌شوند، گفت: در موکب اربعین کمیته امداد امام خمینی(ره ) گرگان به طور متوسط هر شب ۴۰  نفر حامی  کودکان بی‌سرپرست می‌شوند.

به گفته مدیر موکب کمیته امداد امام خمینی(ره) گرگان که به تازگی از سفر اربعین کربلا برگشته است، اضافه کرد: حال و هوای موکب جاماندگان اربعین گرگان همان عطر بین الحرمین را دارد و یادآور مسیر پیاده روی اربعین از نجف به کربلا است.

«الهام رونقی» یکی از خادمین موکب کودکان نیز به ایسنا گفت: در این غرفه با برنامه‌های متنوع مثل آموزش نقاشی، خطاطی و مشاوره کودک به مردم خدمت‌رسانی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال ما «با چه هدفی در این موکب‌ها فعالیت می‌کند؟»، توضیح داد: زائران اربعین نزد خداوند و امام حسین(ع) بسیار عزیز و محترم هستند و من با خدمت به زوار امام به دنبال کسب رضایت خدا و این امام بزرگوار هستم.

به گزارش ایسنا، اگر چه مسیر اربعین و ماکت‌ها واقعی نیستند اما عاشقی کردن‌ها همه واقعی است. سرت را به هر طرف که بچرخانی گروهی را می‌بینی که تلاش می‌کنند با روش خودشان رسم عاشق بودن را به جا بیاورند و ارادت خود را به ارباب بی‌کفن نشان دهند. اشک‌ها واقعی، مرثیه‌ها سوزناک و خدمت‌ها مخلصانه و بی‌ریا و چه کم دارد این زیارت اگر خدا قبول کند، همان خدای که همیشه به کم بنده‌های خود راضی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha