• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061409251
  • خبرنگار : 50604

مدیرعامل شرکت تعاونی زنان سبز اورشم استراباد:

جشنواره «طلای سفید» در گرگان برگزار می‌شود

جشنواره «طلای سفید» در گرگان برگزار می‌شود

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت تعاونی زنان سبز اورشم استراباد از برگزاری جشنواره پنبه در مزرعه توسکای گرگان خبر داد.

«هدی حسینی» در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: جشنواره پنبه به مدت ۲ روز در تاریخ پنجم و ششم مهرماه سال جاری در مزرعه توسکای گلستان واقع در جنگل توسکستان گرگان برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشنواره پنبه را فرصتی برای بررسی چالش‌ها و ظرفیت‌های تولید پنبه در سرزمین طلای سفید دانست و تصریح کرد: روز اول جشنواره پنبه نشست تخصصی با حضور هنرمندان و پیشکسوتان پنبه برگزار می‌شود که حاضران در قالب تجربیات خود، تاریخچه و گذشته پنبه استان گلستان مطالب مدنظر را روایت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنان سبز اورشم استراباد با اشاره به اینکه در روز دوم برگزاری جشنواره پنبه، برگزاری کارگاه آموزشی صفر تا ۱۰۰ تولید پنبه را به نمایش خواهیم گذاشت، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه، اجرای مراسم آیینی و بومی پنبه نظیر غوزه کشی و فروش محصولات تولیدی حاصل دسترنج هنرمندان بومی گلستان از دیگر برنامه های جشنواره پنبه استان است.

این فعال اقتصادی با تأکید اینکه پنبه اسباب توسعه بوده و برای کشور ایجاد ثروت و ارزش افزوده می‌کند، اضافه کرد: در جشنواره پنبه گلستان نخ ریسی، پارچه بافی، طراحی و دوخت لباس در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

حسینی با بیان اینکه توسعه کشت پنبه و توجه به این محصول استراتژیک، زمینه رشد و توسعه اقتصادی استان و کشور را فراهم خواهد کرد، افزود: پنبه متعلق به همه مردم است و اگر به هر سمت از زنجیره  تولید پنبه توجه شود، همه ما از فواید آن بهره مند خواهیم‌ شد.

گفتنی است، سطح کشت پنبه در استان گلستان تا اواخر دهه ٥٠ در اوج قرار داشت طوری که ١٨٠ هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت پنبه می‌رفت و علاوه بر تأمین نیاز داخل، به ٢١ کشور دنیا صادر می‌شد اما بی‌مهری‌ها کشت این محصول استراتژیک را به افول برد و در حال حاضر با وجود اقدامات انجام‌شده، میزان کشت پنبه طی سال جاری به ۲۰ هزار هکتار رسیده که با توجه ویژه به این بخش و برگزاری جشنواره های مختلف می‌شود به شرایط سابق بازگشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha