• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1402061409282
  • خبرنگار : 71654

ویدئوی جدید ناسا برای دیدنی‌ترین رویداد آسمانی سال

ویدئوی جدید ناسا برای دیدنی‌ترین رویداد آسمانی سال

نوع بسیار خاصی از خورشید گرفتگی در آمریکای شمالی اواخر ماه آینده نمایان می‌شود و ناسا با اعلام برنامه‌های خود برای پخش زنده این رویداد از دو مکان در ایالات متحده، ویدئوی کوتاهی را در یوتیوب منتشر کرده است تا آنچه را که مسلما دیدنی‌ترین و دراماتیک‌ترین رویداد در آسمان در سال ۲۰۲۳ است، به اطلاع عموم برساند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربز، در روز شنبه، ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳(۲۲ مهر)، یک «حلقه آتش» که اصطلاح عامیانه‌ رایجی برای خورشید گرفتگی حلقوی است از ساحل اورگان به خلیج مکزیک در تگزاس خواهد رفت.

در حالی که تنها کسانی که در مسیری به عرض ۱۲۵ مایل قرار دارند، «حلقه» را در اطراف ماه نو می‌بینند، هر فرد دیگری در آمریکای شمالی و همچنین آمریکای مرکزی و جنوبی یک خورشید گرفتگی جزئی با درجات مختلف را مشاهده خواهد کرد.

ناسا خورشید گرفتگی «حلقه آتش» را به طور زنده پخش خواهد کرد.

این ویدئو که در کانال یوتیوب ناسا منتشر شده، ۵۷ ثانیه طول دارد و بیننده را دعوت می‌کند تا هنگام وقوع این رویداد به ناسا بپیوندد.

این ویدیو همچنین صفحه اصلی خورشیدگرفتگی ناسا و نقشه‌های خورشید گرفتگی را که پیش از این در ماه ژوئیه منتشر شده بود، تبلیغ می‌کند.

هدف این ویدیو بیان این واقعیت است که تلویزیون ناسا در روز ۱۴ اکتبر از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۳:۱۵ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۹:۰۰ تا ۲۰:۴۵ به وقت تهران) پوشش زنده خواهد داشت.

«حلقه آتش» چیست؟

«حلقه آتش» زمانی اتفاق می‌افتد که ماه در آسمان کوچک‌تر از خورشید به نظر می‌رسد، بنابراین تمام نور آن را مسدود نمی‌کند. این به این دلیل رخ می‌دهد که ماه در زمان خسوف در دورترین نقطه از زمین قرار دارد، بنابراین در آسمان کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

همانطور که ماه نو مرکز خورشید را می‌پوشاند، لبه‌های بیرونی آن حلقه‌ای(حلقه‌ای از آتش) تشکیل می‌دهند، اگرچه تنها ۹۱ درصد خورشید مسدود می‌شود. تنها کسانی که در مسیر هستند یک دایره کامل را برای چند دقیقه می‌بینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha