• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402061409390
  • خبرنگار : 71610

روسیه: دروغ بودن اتهامات غرب علیه سوریه برملا شده است

روسیه: دروغ بودن اتهامات غرب علیه سوریه برملا شده است

نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سخنانی تاکید کرد که همکاری پایدار میان مسکو و دمشق دروغ‌پردازی‌های غرب علیه سوریه با هدف توجیه تجاوز به این کشور را برملا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، الکساندر شولگین، نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سخنانی در جریان یک همایش در دمشق در این باره گفت که همکاری هیئت‌های سوریه و روسیه در این سازمان، دروغ‌ها و دروغ‌پردازی‌های آمریکا و متحدانش از کشورهای غربی علیه سوریه و تلاش برای سیاسی کردن کار این سازمان را آشکار کرد.

وی گفت: آمریکا تمام تلاش خود را برای تقویت نظام تک قطبی در جهان انجام می‌دهد و تلاش می‌کند خود را قهرمان صلح و عدالت جلوه دهد، اما واقعیت کاملاً متفاوت است.

شولگین تاکید کرد: ما به عنوان نمایندگان سوریه و روسیه توانستیم با همکاری مشترک در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، با حمله کشورهای غربی مقابله کنیم و نمایندگان آنها بارها و با استفاده از رویکردها و بهانه‌های مختلف سعی کردند به سوریه و روسیه آسیب برسانند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان پس از تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه به بهانه استفاده ادعایی دولت این کشور از سلاح‌های شیمیایی در «دوما» واقع در حومه دمشق متوجه شدند که در مدارک ارائه شده توسط دولت آمریکا تناقضاتی وجود دارد و اشتباهات عمدی سیستماتیک برای گمراه کردن سازمان در تصاویر ارائه شده کاملا مشخص بود، چراکه در آنها هیچ علائمی از استفاده از سلاح شیمیایی وجود نداشت. این تناقضات باعث سردرگمی مقامات غربی شد که در بسیاری از جلسات رسمی سازمان سعی در پنهان کردن حقایق داشتند.

شولگین همچنین گفت: فرانسه نیز از طریق یک فیلم مستند سعی در جعل حقایق داشت که سوریه و روسیه متقابلا از طریق یک مستند که دروغ‌های غربی‌ها را رد می‌کرد، به آن پاسخ دادند.

به دنبال ادعای حمله شیمیایی به منطقه دوما در سال ۲۰۱۸، سه کشور آمریکا، فرانسه و انگیس بدون مشخص شدن طرفی که حمله کرده و گزارش‌های بین‌المللی در خصوص عاملان آن، دولت سوریه را متهم به انجام آن کردند و به این بهانه اقدام به حملات موشکی به برخی مناطق سوریه کردند.

این در حالی است که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله خود آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی‌اش را نابود کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha