• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061409721
  • خبرنگار : 50039

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

بخشش ۳ محکوم به قصاص در شب اربعین گرگان/ ۲ خانواده اولیای دم اهل تسنن هستند

بخشش ۳ محکوم به قصاص در شب اربعین گرگان/ ۲ خانواده اولیای دم اهل تسنن هستند

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان از گذشت اولیای دم سه محکوم به قصاص همزمان با شب اربعین در خیابان اربعین گرگان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حیدر آسیابی شامگاه امروز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ در موکب صلح و سازش ستاد صبر شورای حل اختلاف استان گلستان که در خیابان اربعین گرگان برپا شده است، اظهار کرد:‌ امشب در این موکب اولیای دم سه پرونده جداگانه از اقوام مختلف از اجرای حکم سه محکوم به قصاص به حرمت امام حسین(ع) منصرف شدند.

وی با بیان اینکه دو خانواده از اولیای دم این پرونده‌ها از اهل سنت قوم ترکمن هستند، ادامه داد: اولیای دم خانواده سوم از قوم بلوچ استان گلستان هستند که امشب و به حرمت شب اربعین از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و به محکومان فرصت زندگی دوباره بخشیدند.

بخشش ۳ محکوم به قصاص در شب اربعین گرگان/ ۲ خانواده اولیای دم اهل تسنن هستند

رئیس کل دادگستری گلستان با تأکید بر اینکه پرونده سوم هم مربوط به مرد جوانی است که ۱۱ سال پیش در دعوای خانوادگی سبب مرگ همسرش شده بود، ادامه داد: اولیای دم این خانواده هم امشب از اجرای حکم قصاص گذشت کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از بخشش در این پرونده‌ها تعداد محکومان به قصاصی که از ابتدای امسال با گذشت اولیای دم در استان گلستان بخشیده شدند به ۷ نفر رسید، خاطرنشان کرد:‌امشب همچنین در این موکب پرونده یک نزاع دسته‌جمعی پس از ۶ سال به صلح و سازش طرفین ختم شد.

گفتنی است، همه ساله مواکب اربعین همزمان با فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در خیابان‌های حاشیه امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار می‌شود.

مواکب اربعین برای آنهایی که به هر دلیلی از زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل(ع) جا ماندند بهانه خوبی است تا با چشم دل زائر آقا باشند و دل‌هایشان را از همین جا به صحن و سرای سالار شهیدان پیوند دهند.

امسال علاوه‌بر آنکه خیابان اربعین شور و حال حسینی را در بین گرگانی‌ها زنده کرده و عاشقان حسینی با عشقی وصف نشدنی به دلدادگان حسینی خدمت می‌کنند اتفاق زیباتری هم افتاده و آن هم بخشش محکومان به قصاص و زندانیان غیرعمد به عشق امام حسین(ع) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha