• چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402061509756
  • خبرنگار : 30189

حتی کسانی که متدین به اسلام نیستند...

بشنوید / چند نکته مهم اربعین که رهبر انقلاب تاکید کردند

بشنوید / چند نکته مهم اربعین که رهبر انقلاب تاکید کردند

رهبر معظم انقلاب در یکی از بیانات‌شان در مورد اربعین فرمودند: اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد؛ این خون حسین‌بن‌علی است که بعد از ۱۴۰۰ سال دارد می‌جوشد و روزبه‌روز تازه‌تر می‌شود، روزبه‌روز زنده‌تر می‌شود؛ این همان پیام عاشورا است که از حلقوم اباعبدالله و حلقوم زینب کبریٰ (س) در نهایت غربت و تنهایی صادر شد و امروز فضای عالم را فرا گرفته است و فرا می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله خامنه‌ای -رهبر معظم انقلاب- در بیاناتی که در ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸ در مورد اربعین داشتند با اشاره به اینکه اربعین جهانی‌تر خواهد شد، اظهار کردند: اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد؛ این خون حسین‌بن‌علی است که بعد از ۱۴۰۰ سال دارد می‌جوشد و روزبه‌روز تازه‌تر می‌شود، روزبه‌روز زنده‌تر می‌شود؛ این همان پیام عاشورا است که از حلقوم اباعبدالله و حلقوم زینب کبریٰ (سلام‌ الله ‌علیهما) در نهایت غربت و تنهایی صادر شد و امروز فضای عالم را فرا گرفته است و فرا می‌گیرد.

وی افزودند: حسین (علیه‌السّلام) متعلّق به انسانیّت است؛ ما شیعیان افتخار می‌کنیم که پیرو امام حسین هستیم، امّا امام حسین فقط متعلّق به ما نیست؛ مذاهب اسلامی، شیعه و سنّی، همه زیر پرچم امام حسین(ع) هستند.

ایشان یادآور شدند: در این راه‌پیمایی عظیم حتّی کسانی که متدیّن به اسلام هم نیستند شرکت می‌کنند و این رشته ادامه خواهد داشت ان‌شاء‌الله؛ این یک آیت عظمایی است که خدای متعال دارد نشان می‌دهد.

رهبر معظم انقلاب همچنین تاکید کردند: در روزگاری که دشمنان اسلام و دشمنان امّت اسلامی با انواع و اقسام ابزارها و وسایل، با پول، با سیاست، با سلاح علیه امّت اسلامی دارند کار می‌کنند، خداوند متعال ناگهان حادثه‌ی راه‌پیماییِ اربعین را این ‌جور عظمت می‌دهد، این‌ جور جلوه می‌دهد. این آیت عظمای الهی است، این نشانه‌ی اراده‌ی الهی بر نصرت امّت اسلامی است، این نشان می‌دهد که اراده‌ی خدای متعال  بر نصرت امّت اسلامی تعلّق گرفته است.

در پادکست زیر می‌توانید نکات مهمی را که رهبر معظم انقلاب در مورد اربعین روی آن تاکید دارند، بشنوید:
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha