• چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402061509793
  • خبرنگار : 50177

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

اربعین نماد وحدت بشریت است

اربعین نماد وحدت بشریت است

ایسنا/لرستان مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: اربعین نماد وحدت بشریت است و حسین‌بن علی(ع) زینت‌بخش عرش خداست.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتمی کن‌کبود در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص "حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا"، اظهار کرد: وجود مبارک امام حسین(ع) تنها مختص به شیعیان، اهل سنت، یهود و مسیحیان نیست بلکه همه کسانی که از پنج قاره عالم هستی تعلق خاطری به آزادی و آزادگی دارند را در خود جمع کرده است.

وی در خصوص پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی، با بیان اینکه در هیچ برهه‌ای از تاریخ چنین جمعیت متنوعی از همه ادیان، مذاهب، مکاتب، رنگ‌ها و سلایق که رنگ خدایی و حسینی به خود گرفته‌اند وجود نداشته است، تصریح کرد: این افراد حتی به لحاظ مذهبی زیرمجموعه تفکر مذهب شیعه نیستند و این "حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا" است که به عنوان شیرازه نخ تسبیحی همه دانه‌های مختلف را دور خود جمع کرده است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان بیان کرد: هرکسی با هر فکر، سلیقه، مکتب، مذهب و مرامی وقتی سوار بر کشتی نجات اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌شود انگار این چراغ هدایت او را جذب خودش می‌کند.

حاتمی کن‌کبود با بیان اینکه نوع بخشش امام حسین(ع) بخششی است که منتی روی آن نیست، اظهار کرد:  امام حسین(ع) در روز عاشورا همین قدر که دید حر پشیمان است او را پذیرفت.

وی تصریح کرد: هرکسی در هر گوشه‌ای از عالم هستی و نه تنها در پیاده‌روی اربعین حسینی، قدمی برای امام حسین(ع) بردارد این امام همام او را می‌پذیرد و اینجا "حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا" رخ می‌دهد.

اربعین حسینی همه بشریت را با همه سلایق دور هم جمع کرده است

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با بیان اینکه هرجایی نمادی دارد، پرچم هر کشوری نماد آن کشور است و القاب و عناوین نشانگر، نماد، اعتبار و درجه است، چفیه و پلاک نماد ایثار و از خودگذشتگی است، بیان کرد: اربعین نماد وحدت بشریت است، این وحدت بالاتر از وحدت امت اسلامی است، اربعین حسینی همه بشریت را با همه سلایق دور هم جمع کرده است.

حاتمی کن‌کبود بیان کرد: پیاده روی اربعین حسینی انگار در حال رقم زدن تمدن جدیدی است که موجب بیداری بشریت شده و وحدت را میان بشریت در عالم هستی رقم زده است و گویا بشر امروز متوجه شده که باید دست از اختلاف و پراکندگی بردارد و به سمت یک خدای مشترک، قبله، دین و تفکری مشترک حرکت کند و در عین حال سلایق برای همه محترم باشد.

وی با بیان اینکه در شبی که پیامبر اعظم (ص) به عرش رسیدند جمله‌ای که عرش خدا را زینت داده بود "اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة" بود، افزود: اباعبدالله‌الحسین(ع) خورشید تابنده‌ای است که تا عمق اعماق عالم هستی را روشن می‌کند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با بیان اینکه هرچه که نام حسین(ع) برآن برده شود ارزش می‌یابد، گفت: مراسم گل‌مالی لرستانی‌ها که ثبت جهانی شده به خاطر این است که نام امام حسین(ع) روی آن برده شده است.

شرطی که امام خمینی(ره) برای شهید بابایی گذاشت

حاتمی کن‌کبود در ادامه با اشاره به دیدار شهید عباس بابایی با امام خمینی(ره) گفت: شهید بابایی، خلبان شجاع، پاکباخته و فدایی اسلام و انقلاب به دیدار حضرت امام می‌رود و در حالیکه جاذبه ملکوتی امام روح و روانش را تسخیر کرده است خطاب به حضرت ایشان می‌گوید: امام عزیز! می‌خواهم به گونه‌ای که در کار جنگ خللی پیش نیاید چند روزی به مرخصی بروم. اجازه می‌فرمائید؟ امام (ره) فرمودند: در بحبوحه جنگ کجا می‌خواهید بروید؟ شهید بابایی می‌گوید: من در دهه اول محرم برای شستن استکان چای عزاداران به هیئت‌های جنوب شهر که مرا نمی‌شناسند می‌روم. مرخصی را برای آن می‌خواهم و گوش به زنگم که بلافاصله بعد از اعلام نیاز به جنگ بازگردم. امام(ره) می‌فرماید به یک شرط اجازه مرخصی می‌دهم؛ شهید بابایی: هر چه بفرمائید با جان و دل می‌پذیرم، امام(ره) می‌گوید: به این شرط به شما مرخصی می‌دهم که هنگام شستن استکان‌ها به نیت من هم چند استکان بشویی.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان همچون شهدای انقلاب و از جمله شهید بابایی خود را وقف امام حسین(ع) کردند، بیان کرد: همه ما مدیون خون پاک شهیدان و در راس آنان امام حسین(ع) هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha