• چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061509863
  • خبرنگار : 50604

برگزاری آیین پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه گلستان

برگزاری آیین پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه گلستان

ایسنا/گلستان جمع کثیری از مردم ولایت مدار گلستان در سرتاسر استان به صورت پیاده و اهتزاز پرچم های عزا ضمن عرض ارادت به ساحت اهل بیت علیهم السلام به عزاداری پرداختند.

صبح امروز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ مصادف با اربعین حسینی(ع) خیل عظیم عاشقان حسینی در استان گلستان که از غافله عشق جامانده بودند با پیاده‌روی به سمت بقاع شاخص متبرکه در سراسر استان و منازل شهدا عرض ارادت خود را به ارباب بی‌کفن نشان دادند.

مردم ولایتمدار گلستان یا حسین گویان و در قالب دسته‌های عزاداری به سمت امام‌زادگان واجب التعظیم حرکت کردند تا به دنیا نشان دهند، راه امام حسین(ع) تا ابد ادامه خواهد داشت و این مراسم را زمینه ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) خواهند کرد.

مراسم پیاده‌روی عاشقان حسینی در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس از امامزادگان شهرستان مینودشت و گالیکش به سمت امامزاده یحیی بن زید(ع) در ساعت پنج صبح با تعداد ۴۰ موکب، امامزاده عبدالله (ع) کلاله؛ پیاده‌روی از شهرستان کلاله به سمت امامزاده عبدالله(ع) کلاله در ساعت هفت صبح و با تعداد ۱۰ موکب، امامزاده قاسم(ع) دلند، پیاده‌روی از شهرستان رامیان به سمت امامزاده در ساعت هفت صبح و تعداد ۱۰ موکب، روستای «مشو» خانببین به سمت امامزاده قاسم(ع) دلند در ساعت هفت صبح و تعداد دو موکب برگزار شد.

برگزاری آیین پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه گلستان

این مراسم در گرگان در امامزاده عبدالله گرگان از گلزار شهدای آق‌قلا و فرودگاه گرگان به سمت امامزاده در ساعت هفت صبح و با تعداد ۱۲ موکب برگزار شد.

در امامزاده سلیمان(ع) گرگان پیاده‌روی از روستاهای مجاور به سمت امام‌زاده در ساعت ۹ صبح و با تعداد دو موکب، امامزاده پنج تن(ع) لمسک گرگان پیاده‌روی از روستای لمسک تا امام‌زاده ساعت ۹ صبح و با تعداد یک موکب برگزار شد.

امامزادگان شهرستان کردکوی (متمرکز) پیاده‌روی از گلزار شهدای شهرستان تا گلزار شهدای گمنام در ساعت هشت صبح و با تعداد ۴۰ موکب، امامزاده ابراهیم (ع) النگ کردکوی، پیاده‌روی از گرگان تا امام‌زاده درساعت ۱۶ و با تعداد دو موکب، امام‌زاده روشن آباد کردکوی پیاده‌روی از روستاهای مجاور به سمت امام‌زاده در ساعت ۱۱ صبح و با تعداد دو موکب، امام‌زاده جعفران(ع) تا امامزاده اسماعیل(ع) سرخنکلاته ساعت هشت صبح و با تعداد یک موکب برگزار شد.

امام‌زاده هارون(ع) الازمن علی‌آبادکتول پیاده‌روی از روستاهای مجاور و گلزار شهدای این شهرستان به سمت امام‌زاده ساعت هفت صبح و با تعداد ۱۷ موکب، امام‌زاده عبدالله(ع) فندرسک شهرستان علی‌آبادکتول پیاده‌روی از روستاهای مجاور به سمت امام‌زاده در ساعت ۹ صبح و با تعداد چهار موکب برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha