• چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061510033
  • خبرنگار : 50604

رئیس تبلیغات اسلامی کردکوی روایت کرد

لحظات ناب عاشقی در اربعین/ از پذیرایی شاهانه تا کسی که زیر آفتاب داغ سایه زوار شد

لحظات ناب عاشقی در اربعین/ از پذیرایی شاهانه تا کسی که زیر آفتاب داغ سایه زوار شد

ایسنا/گلستان رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با اشاره به لحظات ناب عاشقی در مسیر اربعین، دلیل ارادت عراقی‌ها به زوار امام حسین(ع) را تشریح کرد.

حجت الاسلامی مهدی فاطمی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جابربن عبدالله انصاری از صحابه پیامبر گرامی اسلام و حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) اولین زائران اربعین قبور مطهر امام حسین(ع) و شهدای کربلا هستند که خود را پس از ۴۰ روز که از شهادت‌ ایشان می‌گذشت به کربلا رساندند.

وی با اشاره به آیات و روایات متعددی که در فضیلت زیارت امام حسین(ع) وارد شده است، گفت: به ازای هر قدمی که زائران اباعبدالله(ع) در مسیر رسیدن به کربلا برمی دارند گناهی از گناهان آنها بخشیده شده و در کارنامه اعمال آنها پاداش عمل خیر درج می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی رفتن به زیارت اربعین را از نشانه‌های افراد مؤمن دانست، افزود: طبق روایات اسلامی وقتی زائران امام حسین(ع) به کربلا می‌رسند، پیامبر اسلام(ص) به استقبال آنها رفته و می‌فرماید «خدایا من از این بنده تو راضی هستم تو نیز از او راضی باش و گناهانش بیامرز» و با این زیارت اربعین گناهان‌مان بخشیده می‌شود.

فاطمی‌منش با بیان اینکه زیارت اربعین خاص امام حسین(ع) بوده و برای سایر امامان و پیامبران اربعین گرفته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: زیارت اربعین از همان سال اول شهادت امام حسین(ع) توسط امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) انجام شد و از همان سال تا به امروز این سنت حسنه توسط علما و بزرگان اسلام انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زیارت اربعین در قدیم توسط علما و بزرگان دین نظیر آیت الله شاهرودی، رهبر کبیر انقلاب انجام می‌شد و از مسیری مشخصی به سمت کربلا می‌رفتند که به طریقه العلما شهرت داشت اما بعد از برکناری صدام معدوم همه پای کار آمدند و به جمع زائران اربعین پیوستند.

لحظات ناب عاشقی در اربعین/ از پذیرایی شاهانه تا کسی که زیر آفتاب داغ سایه زوار شد

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم عراق به این مسأله اعتقاد دارند که اگر به زائر امام حسین(ع) خدمت کنند، گناهانشان آمرزیده شده و خیر و برکت به زندگی‌شان وارد می‌شود، تصریح کرد: مسلمانان عراقی خدمت به زوار حسین را عین خوشبختی و برکت می‌دانند.

رئیس اسلامی کردکوی که به تازگی از سفر اربعین برگشته است، اضافه کرد: در سفر اربعین امسال مهمان خانواده عراقی بودم که خانه بسیار کوچکی داشتند به همین دلیل یک چادر بزرگ در مجاورت منزل خود برپا کرده بودند و با همه ثروت و توانایی خود در این موکب به زائران امام خدمت می‌کردند.

فاطمی‌منش با اشاره به جلوه‌های زیبا و وصف نشدنی عشق و ایثار و همدلی مردم در خدمت‌رسانی به زائران امام در مسیر نجف به کربلا افزود: در مسیر نجف به کربلا مردم باهمه داشته‌هایشان به میدان می‌آیند.

وی ادامه داد: دیدن پیرزنی که از مال دنیا چیزی نداشت و با یک پرچم در مسیر زائران‌ ایستاده بود تا با باد زدن پرچم خود برای لحظه‌ای زائران را خنک کند یا کودکی که با یک لیوان آب آمده بود تا اگر شده به اندازه سیراب کردن یک زائر در خدمت‌رسانی سهیم شود یا فردی زیر آفتاب‌ایستاده بود تا با سایه بدنش، سایه زائر امام حسین(ع) شود، لحظه‌های با شکوهی بود که به جز در مکتب امام حسین(ع) در هیچ کجا نمی‌توان یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha