• پنجشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061610095
  • خبرنگار : 50081

سفر به ایران، بدون پول نقد

سفر به ایران، بدون پول نقد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: «نیوکاش» اپلیکیشنی در حوزه اقتصاد زیارت است که به زائران و مسافران خارجی که قصد سفر به ایران و خصوصا مقصدهای زیارتی را دارند، خدمات مالی ارائه می‌کند. «سفر کنید؛ بدون پول نقد» شعار ماست.

علی آیتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه کاربردی نیوکاش که در حوزه گردشگری دیجیتال در حال ارائه خدمت به زائران و گردشگران خارجی است، اظهار کرد: «نیوکاش» اپلیکیشنی در حوزه اقتصاد زیارت است که به زائران و مسافران خارجی که قصد سفر به ایران و خصوصا مقصدهای زیارتی را دارند، خدمات مالی ارائه می‌کند. همچنین این اپلیکیشن را در سال جاری به صورت اختصاصی برای اربعین کلید زدیم.

وی اضافه کرد: ما تعدادی نماینده در خارج از کشور داریم که خدمات خود را به جای اینکه در مقصد سفر به مسافران ارائه کنند، مبدا سفر را در نظر می‌گیرند. در واقع آن زائر و مسافر خارجی که قصد سفر به ایران را دارد با مراجعه به نماینده ما در شهر محل زندگی خود می‌تواند کیف پول «نیوکاش» را روی گوشی خود نصب کند و کارت بانکی ایرانی به نام خودش دریافت و بدون پول نقد به ایران سفر کند.

مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان تصریح کرد: «سفر کنید؛ بدون پول نقد» شعار ما در این حوزه است که در این چند سال خدماتی را در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان زیارت به گردشگران ارائه می‌کنیم. در سال جاری خدمات خود را به صورت ویژه برای ایرانیانی که قصد سفر به عتبات و پیاده‌روی اربعین را دارند، ارائه می‌دهیم.

وی عنوان کرد: هدف کلی ما از طراحی اپلیکیشن «نیوکاش» این است که از سیطره دلار در بازار ارز جلوگیری کنیم، چراکه دلال‌ها هم‌اکنون در بازار جولان می‌دهند و قیمت‌های متفاوتی را مطرح می‌کنند. بنابراین، برای یک زائر ایرانی که قصد زیارت دارد و به عراق سفر می‌کند، این موضوع سخت خواهد بود و با این اقدامی که انجام دادیم دیگر نیاز نیست زائران به دنبال دینار باشند و سختی‌های آن را تحمل کنند.

آیتی بیان کرد: یک کاربر ایرانی می‌تواند اپلیکیشن «نیوکاش» را در گوشی خود نصب و مبلغی که می‌خواهد را به تومان به کیف پول خود بزند و معادل آن را از نماینده‌های ما در عراق دینار یا خدمات دیگر دریافت کند. خدماتی که ما در کشور عراق ارائه می‌دهیم بیشتر بحث شارژ سیم کارت‌های عراقی نیز است.

خدمات اپلیکیشن نیوکاش مختص اربعین نیست

وی در خصوص استقبال مردم از اپلیکیشن «نیوکاش»، مدعی شد: با توجه به اینکه اولین بار است این موضوع را در ایران کلید زدیم و برای ابتدای کار اربعین را انتخاب کردیم، تاکنون استقبال خوب بوده و تعداد قابل توجهی این اپلیکیشن را نصب کردند. اما باید بدانیم که این خدمات صرفا مختص اربعین نیست.

سفر به ایران، بدون پول نقد

مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان ادامه داد: این جریان از هم‌اکنون ادامه پیدا می‌کند و هر ایرانی که قصد سفر به عتبات عالیات یا پیاده‌روی اربعین را دارد می‌تواند از این خدمات استفاده کند، زیرا نماینده ما در آن کشور می‌تواند از طریق اپلیکیشن و بدون پول نقد در کشورهای مقصد مانند عراق، کربلا، نجف، بغداد و ... هزینه‌های خود را انجام دهد.  

وی گفت: ما در تلاش هستیم که این حس امنیت خاطر را برای زائران رقم بزنیم و از ایجاد صف در مبادی خروجی کشور خصوصا مرزها جلوگیری کنیم، چراکه بازار دلال‌ها بسیار گرم است و دلار را با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسانند و افراد زیادی در این صف‌ها گرفتار می‌شوند و ما با انجام این اقدامات سعی می‌کنیم تا این مشکلات رخ ندهد.

آیتی با بیان اینکه تسریع کمترین نرخ اعلامی ارز از اهداف مهم ایجاد طراحی این پلتفرم است، خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم که در نسخه‌های بعدی سال‌ آینده بتوانیم سامانه ردیابی ثبت و  جست‌وجو مدارک و وسایل گم شده را نیز به این اپلیکیشن اضافه کنیم که در حال حاضر روی آن کار می‌کنیم.

وی افزود: شرکت ایده‌پردازان افق نوین صدرا فناور و عضو پارک علم و فناوری، سال گذشته به عنوان شرکت فناور برتر در جشنواره پژوهش و فناوری از سوی استاندار خراسان رضوی برگزیده شد و با سبقه‌ای که در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان زیارت داریم، توانستیم گردش مالی قابل توجهی را از طریق کاربران عرب‌زبان جذب کنیم. بنابراین این امر به ورود ارز به کشور کمک می‌کند و از طرف دیگر اقداماتی را انجام می‌دهیم که از خروج ارز از کشور هم به نحوی جلوگیری کنیم.

مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان تصریح کرد: ما سعی داریم کاربران ایرانی که به عراق می‌روند را کمک کنیم و تاکنون هم موفق بودیم و توانستیم جذب کاربر عرب‌زبان قابل توجهی را در اپلیکیشن «نیوکاش» داشته باشیم.

وی ادامه داد: اقدامات ویژه‌ای که در اربعین برای اولین بار اتفاق افتاد از ۲ ماه گذشته برنامه‌ریزی‌های آن را انجام دادیم که به صورت رسمی در کافه بازار بارگذاری شده و قابل دانلود است، بنابراین توانستیم در این زمان اندک مقدار قابل توجهی کاربر جذب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha