• پنجشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061610096
  • خبرنگار : 50604

شهردار گرگان خبر داد؛

گره‌ ترافیکی گرگان باز می‌شود/ تشکیل تیم تخصصی

گره‌ ترافیکی گرگان باز می‌شود/ تشکیل تیم تخصصی

ایسنا/گلستان شهردار گرگان از تشکیل تیم تخصصی برای باز کردن گره ترافیکی مرکز استان گلستان خبر داد و گفت: ایجاد شهر هوشمند برای حل این مشکل الزامی است.

سیدمحمدرضا سیدالنگی صبح پنج شنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ ضمن بازدید از برخی اقدامات انجام شده در معابر و تقاطع های عمومی شهر گرگان که درگیر معضل ترافیک هستند، اظهار کرد: معضل ترافیک مرکز استان گلستان را با کار تیمی و جهادی همه دستگاه‌های ذیربط می‌توان برطرف کرد.

وی با بیان اینکه تیم تخصصی متشکل از استانداری گلستان، فرمانداری، شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری، پلیس راهور و دانشگاه جامع گلستان فعالیت خود را برای بازگشایی گره‌های ترافیکی مرکز استان گلستان «گرگان» آغاز کرده است، ادامه داد: در کنار این کار تیمی، بررسی و اقدام علمی نیز لازم است.

وی حل مشکل ترافیکی را لازمه ایجاد شهر هوشمند دانست و بیان کرد: در دومین نشست اختصاصی مسائل ترافیکی شهر گرگان مقرر شد طرح پیشنهادی پلیس راهور پس از بازدیدهای این تیم تخصصی تدوین شود و از طرف ترافیک شهرداری در گام نخست نقشه اجرایی مسیرهای گرگان پارس و علیمحمدی آماده و در جلسه امروز «پنجشنبه ۱۶ شهریور» مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

شهردار گرگان با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس با افزایش ترافیک مواجه خواهیم بود، خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان، برنامه‌ریزی‌ها در خصوص کنترل و کاهش بار ترافیکی شهر صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ترافیک شهر گرگان و توجه به ایمنی رفت و آمد در شهر یکی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری است، اضافه کرد: آرامش و ایمنی شهروندان نیز در اجرای طرح‌های ترافیکی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا، افزایش روزافزون تعداد خودروها، ثابت ماندن معابر شهری و نبود سیاست و رویکرد مدون ترافیکی در شهر گرگان، عدم تناسب بین تعداد تاکسی‌های شهر با میزان مسافرت‌ها و مشکلات ساختاری سامانه اتوبوسرانی در گرگان سبب شده تا مرکز استان گلستان به یکی یکی از شلوغ‌ترین شهرهای شمال کشور تبدیل شود.

فرسودگی ناوگان عمومی شهری، هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری اتوبوس‌ها، نبود سامانه‌های حمل و نقل پشتیبان مانند «BRT» یا مترو چالش تأمین نیروی انسانی از دیگر مباحثی است که گره ترافیکی گرگان را پیچیده‌تر کرده و باید برای آن علاج بخشی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha