• پنجشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402061610151
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی استان:

کودکان معلول مناطق روستایی خراسان جنوبی شناسایی و تعلیم داده می‌شوند

کودکان معلول مناطق روستایی خراسان جنوبی شناسایی و تعلیم داده می‌شوند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بهزیستی طرح بهبود دسترسی کودکان دارای معلولیت در مناطق روستایی را با کمک و ظرفیت تسهیلگران برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه خود در قالب تسهیلگران آموزشی در جهت بهره مندی کودکان دارای معلولیت در مناطق روستایی با نیازهای خاص تحصیلی و توانبخشی در دستور کار خود گذاشته است.

حسن شرفی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ۳۰۱ مراکز بهزیستی در استان فعال در بخش‌های مختلف هستند، اظهار کرد: ۱۰۲ موسسه خیریه با بهزیستی استان مشارکت دارند و حمایت شبانه روزی از جامعه هدف بهزیستی دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به حوزه پیشگیری اشاره کرد و گفت: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در سطح کشور، خراسان جنوبی با فعالیت ۴ مرکز پیشگیری در استان، رتبه دوم را کسب کرده است.

وی ادامه داد: ۲۸ مرکز درمانی فعال در استان داریم که ۶ هزار و ۷۳۱ نفر از این مراکز خدمات گرفته اند و برخی از این تعداد به صورت داوطلب بوده اند و در این راستا مرکز دیگری در استان طی هفته بهزیستی افتتاح خواهد شد.

شرفی در خصوص مرکز مشاوره ۱۴۸۰ تصریح کرد: سال گذشته حدود چهار تماس با این خط در استان برقرار شد و از خدمات مشاوره ای روان شناختی بهره بردند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۰ هزار معلول در طیف های مختلف تحت پوشش هستند، افزود: ۵۰ درصد جمعیت خدمت گیرنده روستایی هستند و تعداد مراکز شبانه روزی فعال در استان ۲۴ مرکز است و ۱۰ مرکز ذهنی در استان داریم و یک مرکز جدید اعصاب و روان در قاین طی هفته دولت در استان افتتاح شد.

وی ادامه داد: در بحث واگذاری سمعک به نوجوانان زیر ۱۸ سال طی سال جاری ۲۵۰ عدد خواهد بود که امیدواریم این موضوع محقق شود.

شرفی بیان کرد: ۶۰ دانش آموز معلول بازمانده از تحصیل در روستاهای سربیشه و زیرکوه شناسایی کرده و در این راستا تفاهم نامه‌ای جهت تسهیل آموزش به این دانش آموزان با آموزش و پرورش منعقد کردیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: چند وقتی است که بهزیستی طرح بهبود دسترسی کودکان دارای معلولیت در مناطق روستایی را با کمک و ظرفیت تسهیلگران برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه خود در قالب تسهیلگران آموزشی در جهت بهره مندی کودکان دارای معلولیت در مناطق روستایی با نیازهای خاص تحصیلی و توانبخشی در دستور کار خود گذاشته تا هیچ فرد دارای معلولیت از تحصیل یا نیاز توانبخشی باز نماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha