• پنجشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402061610245
  • خبرنگار : 71431

ارائه بیش از ۳.۵ میلیون خدمت به زائران اربعین از سوی هلال احمر/انتقال ۳۴۰۰ زائر به مراکز درمانی

ارائه بیش از ۳.۵ میلیون خدمت به زائران اربعین از سوی هلال احمر/انتقال ۳۴۰۰ زائر به مراکز درمانی

سخنگوی ستاد عملیات اربعین جمعیت هلال‌احمر از ارائه بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت در حوزه امداد، سلامت و و درمان به زائران حسینی در ایران و عراق خبر داد.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح خدمات امدادی و درمانی ارائه شده به زائران اربعین از ۲۷ مرداد تا ۱۶ شهریورماه گفت: جمعیت هلال احمر از ۲۷ مردادماه امسال در دو بخش درون مرزی و برون مرزی به زائران اربعین خدماتی را ارائه کرده است. البته پیش از ۲۷ مرداد ماه نیز امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر در پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به آن حضور داشتند، اما با توجه به اینکه طرح سراسری اربعین از ۲۷ مردادماه آغاز شده، جمعیت هلال احمر نیز آمار خدمات خود را از این تاریخ اعلام کرده است.

وی با اشاره به خدمات درون مرزی جمعیت هلال احمر گفت: در مجموع تا ۱۶ شهریورماه ۱۹۵ هزار و ۳۴۵ نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در داخل کشور بهره‌مند شدند که از این تعداد دو هزار و ۴۳۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۴۵ هزار و ۱۸۸ نفر هم خدمات درمانی را به شکل سرپایی دریافت کردند.

سخنگوی ستاد عملیات اربعین جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ۷۳ هزار و ۶۰۹ نفر نیز خدمات مربوط به سلامت را در داخل کشور دریافت کردند، گفت: ۷۴ هزار و ۱۱۶ زائر نیز در محیط‌های متعلق به جعمیت هلال احمر اسکان داده شده یا هلال احمر در اسکان آنان مشارکت داشت.

وی با خدمات برون مرکزی جمعیت هلال احمر نیز اشاره کرد و افزود:‌ سه میلیون و ۳۶۰ هزار و ۴۷۰ نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در کشور عراق بهره‌مند شدند که این موارد شامل یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۶۹۵ مورد ویزیت عمومی، ۲۱۲ هزار و ۹۶۰ مورد ویزیت تخصصی و ۱۲ هزار و ۷۹۵ مورد خدمات پاراکلینیکی است. همچنین ۹۸۹ مصدوم نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

اوحدی افزود:‌ در مجموع و تا روز ۱۶ شهریورماه سه میلیون و ۵۵۵ هزار و ۸۱۵ نفر در داخل و خارج از کشور از خدمات جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند که از این تعداد سه هزار و ۴۲۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۶۶۹ هزار و ۴۲ نفر تحت درمان سرپایی قرار گرفته‌اند.  ۷۳ هزار و ۶۰۹ نفر خدمات مراقبت سلامت را دریافت کرده و ۷۴ هزار و ۱۱۶ نفر نیز اسکان داده شدند. البته موارد اسکان داده شده همگی مربوط به داخل کشور است.

سخنگوی ستاد عملیات اربعین جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد:‌ یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۴۵۰ نفر از زائران نیز تخت درمان قرار گرفته‌اند.

به گفته اوحدی، طرح جمعیت هلال احمر در داخل کشور و همچنین در کشور عراق تا زمان بازگشت زائران به کشور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha