• جمعه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402061710623
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

نهادینه کردن وقف، فاصله طبقاتی را کاهش می‌دهد

نهادینه کردن وقف، فاصله طبقاتی را کاهش می‌دهد

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اگر بخواهیم فاصله طبقاتی در جامعه کاهش یابد باید وقف نهادینه شود

ججت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز (۱۷ شهریورماه) در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: پیاده روی بزرگ اربعین که در تاریخ بشر بی سابقه بوده است، مقدمه و طلیعه ظهور را فراهم می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه همه افرادی که در این مسیر گام برداشته اند برای مقدمه سازی ظهور کمک کرده اند، تصریح کرد: در جریان راهپیمایی اربعین دل‌ها از طرف خدا به سمت این حرکت بزرگ کشیده شده است.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: ما از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی، به برخی از موکب‌های کشور عراق رفتیم و پیام تشکر ایشان را به موکب داران ابلاغ کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه از طرف ملت ایران نیز از همه موکب داران عراقی که از ایرانیان میزبانی کردند تشکر می‌کنم، اضافه کرد: در کشور نیز افراد زیادی برای برپایی این حماسه بزرگ تلاش کردند.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان با تسلیت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، بیان کرد: حضرت محمد (ص) اساس همدلی و وحدت همه جانبه هستند.

وی با اشاره به اینکه باید حول و محور حضرت محمد (ص) در جهان اسلام امت سازی و تمدن سازی شکل گیرد، تصریح کرد: اگر امت سازی در جهان اسلام شکل گیرد هر روز جنگ در هرگوشه‌ای ایجاد نمی‌شود.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به قیام ۱۷ شهریور اظهار کرد: در این روز در سال ۱۳۵۷ جمعی زیادی از مردم به دست ماموران ستم شاهی پهلوی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: رژیم پهلوی با کودتا و حمایت انگلیسی‌ها روی کار آمد، اما حالا پهلوی‌ها سخن از دموکراسی می‌زنند.

امام جمعه بندرعباس گفت: جوانان و نسل جدید تاریخ را بیشتر مطالعه کنند تا بدانند در روز ۱۷ شهریور رژیم پهلوی چه بر سر مردم آورد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه البته قیام ۱۷ شهریور به شکل گیری انقلاب اسلامی سرعت بیشتری داد، عنوان کرد: وقف نوعی مسئولیت اجتماعی است که عدالت را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم فاصله طبقاتی در جامعه کاهش یابد باید وقف نهادینه شود، خاطرنشان کرد: واقف در طول تاریخ زنده است و نامش همیشه ماندگار می‌ماند.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوعی حکم صادر می‌کنند اطاعت از آن بر همه واجب است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به خرید کالای ایرانی افزود: خریدن تولیدات داخلی، چون اجازه نمی‌دهیم دشمن بر ما تسلط یابد، فضیلت دارد.

امام جمعه بندرعباس گفت: در خیلی از موارد مانند پارچه، این کالا به کشورهای دیگر می‌رود و با مارک دیگر به کشور خودمان برمیگردد.بنابراین باید استفاده از کالاهای ایرانی در جامعه فرهنگ سازی شود.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: اگر از دشمنان کشور کالایی خریداری شود حرام سیاسی و حرام شرعی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha