• جمعه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061710636
  • خبرنگار : 50039

امام جمعه گرگان عنوان کرد:

رفتار عجیب رسانه های جهان در انعکاس اخبار اربعین

رفتار عجیب رسانه های جهان در انعکاس اخبار اربعین

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین حامل پیام‌های بسیاری بود، گفت: همین حضور نشان می‌دهد که یزیدیان هیچ موقع پیروز نبوده‌اند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امروز جمعه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۲ در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان اظهار کرد: «تقوا» به معنای حفظ به خود مراقبتی است و همه در زندگی معمولی خودمان صاحب تقوا هستیم و می‌خواهیم خود را حفظ کرده و از آنچه مفید است استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه رابطه بین خداوند متعال و انسان رابطه خالق و مخلوق است، ادامه داد: باید از خودمان برای رضایت خداوند مراقبت و از روزی که در اختیار ما گذاشته به نحو شایسته استفاده کرده و واجبات را رعایت کنیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه امروز مصادف است با جمعه سیاه و تاریخی «۱۷ شهریور ۱۳۵۷»، افزود: در روزهای پیش از انقلاب که تدابیر شدید امنیتی و حکومت نظامی از سوی حکومت شاهنشاهی برقرار بود، مردم به این موارد اعتنا نکردند و در نقاط مختلف تهران از جمله میدان «ژاله» که بعداً به نام میدان «شهدا» نامگذاری شد، اجتماع کردند.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای شاهنشاهی در آن روز به مردم حمله کردند و عده‌ای زیادی را به شهادت رساندند، خاطرنشان کرد: هر چند آمار دقیقی از شهدا در آن روز اعلام نشد، ولی در اعلامیه حضرت امام خمینی(ره) «شهادت صدها نفر» آمد که بسیار دردناک بود.

آیت الله نورمفیدی به صدور بیانیه حضرت امام(ره) پس از این حادثه و جانی خواندن شاه، اشاره کرد و گفت: هر چند که برخی از انقلابیون پس از این حادثه ناامید شدند ولی پس از صدور بیانیه حضرت امام خمینی(ره) انقلاب جان دوباره گرفت و به نهضت خود ادامه داد.

وی در ادامه از پیش رو بودن ۱۹ شهریور ۱۳۵۸، سالروز درگذشت عالم مبارز آیت الله طالقانی «اولین امام جمعه کشور» سخن گفت و افزود: این فرد از علمای برجسته‌ای بود که در حوزه‌های علمیه و تحصیلات حوزوی و مبارزات انقلاب در مقابل رژیم شاهنشاهی نقش بسیار مهمی ایفا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان مناسبت‌های واپسین روزهای ماه صفر را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: روز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) از مهمترین اتفاقات روزهای پایانی ماه صفر است که باید با حضور باشکوه در آیین‌های مربوطه عرض ارادت خود را بیان کنیم.

وی حضور گسترده مردم در راهپیمایی بزرگ اربعین را حامل پیام‌های بسیاری دانست و اضافه کرد: در آمارها آمده که بیش از چهار میلیون نفر ایرانی و بیش از ۲۰ میلیون نفر از اقصی نقاط جهان در پیاده روی اربعین شرکت و امام حسین(ع) را زیارت کردند.

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه جریان اربعین چیزی نیست که ما آن را ایجاد کرده باشیم و در کشور عراق سنت تاریخی بوده است، توضیح داد: خبرگزاری‌های جهانی همچون بی‌بی سی، سی ان ان، نیویورک تایمز، آسوشیتدپرس و برخی دیگر یا به این حادثه توجه نکردند و یا به آن توجه بسیار کوچک کردند و در مقایسه با بزرگ کردن حوادث کوچک در برخی نقاط جهان که جو خبری و رسانه‌ای را پر می‌کنند، رفتار عجیبی از خود نشان دادند.

وی با بیان اینکه برخی از این رسانه‌ها راهپیمایی عظیم اربعین را «زیارت نوه پیغمبر اکرم(ص)» وانمود کردند، عنوان کرد: قطعاً آرمان‌های امام حسین(ع) و اهداف سیدالشهداء از قبیل ضدیت با ظلم، طرفداری از عدالت، حق و انصاف و حفظ کرامت انسان‌ها بوده که این همه مردم را به این حماسه عظیم می‌کشاند و گرنه بقیه ائمه هم نوه پیغمبر بودند.

امام جمعه گرگان بقعه متبرکه امام حسین(ع) را یک دانشگاه دانست و عنوان کرد: نگاهی اجمالی به حضورهای میلیونی این روزها نشان می‌دهد که امام حسین(ع) پیروز است و یزیدیان هیچ موقع پیروز نبوده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha