• جمعه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402061710714
  • خبرنگار : 71621

روسیه سفیر ارمنستان را احضار کرد

روسیه سفیر ارمنستان را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه سفیر ارمنستان را به دلیل «اقدامات غیردوستانه» اخیر ایروان احضار کرد.

به گزارش ایسنا، رزمایش مشترک با ایالات متحده، آغاز تصویب معاهده رم درباره دیوان کیفری بین‌المللی و سفر همسر «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان به کی‌یف و ارسال کمک‌های بشردوستانه به اوکراین، از مواردی است که خبرگزاری ریانووستی روسیه درباره دلایل احضار «واغارشاک هاروتیونیان» به وزارت خارجه این کشور ذکر کرده است.

وزارت خارجه روسیه عنوان کرد که طرف روس همچنین نگرانی خود از بازداش «بالادیان» بلاگر حامی روسیه و «گوارکیان» تحلیلگر خبرگزاری اسپوتنیک ارمنستان را به سفیر ایروان ابراز کرده است.

این وزارت‌خانه همچنین به بیانیه غیرقابل قبول «سیمونیان» رئیس مجمع ملی ارمنستان خطاب به «ماریا زاخارووا» نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه اعتراض کرده است.

روابط مسکو-ایروان به‌تازگی و در پی انتقادهای پاشینیان از دولت روسیه درباره مسدودسازی گذرگاه لاچین توسط جمهوری آذربایجان تیره و تار شده است. 

جمهوری آذربایجان مدت‌هاست موانعی را در گذرگاه لاچین ایجاد کرده و می‌گوید چنین اقدامی را جهت «توقف قاچاق تسلیحات» به منطقه مذکور انجام می‌دهد. 

به گفته نخست‌وزیر ارمنستان، گذرگاه لاچین که بخش ارمنی‌نشین قره‌باغ را به خاک این کشور متصل می‌کند، «قرار بود تحت کنترل صلح‌بانان روس باشد اما اکنون تحت کنترل آن‌ها نیست».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اما درباره این اظهارات پاشینان گفت «مسکو قدردان روابطش با ایروان است اما غیرممکن است که با نظر نخست‌وزیر ارمنستان درباره شکست ماموریت صلح‌بانان روس در منطقه قره‌باغ موافقت کند».

رسانه‌ها می‌گویند موضوع لاچین برای ساکنان محلی مشکلات بسیاری را به وجود آورده و ارتباط ارامنه قره‌باغ از مسیرهای همیشگی عرضه کالا قطع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۲۱:۵۵

روسیه به ارمنستان خیانت کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۰۰:۴۵

اقدام عاقلانه روسیه قابل تقدیر است چون ارمنستان یک کشور متجاوز و زیاده خواه است که به دروغ مظلوم نمائی میکند .لطفا

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۰۰:۵۶

روسیه همیشه به ارمنستان به چشم یک قربانی نگاه کرده. ارمنستان واقعا در این مورد حق داره چون همیشه متحد روسیه بوده ولی در جنگ اخیر دیدیم که روسیه هیچ حمایتی از ارمنستان نکرد . طبیعی هست هرکسی جای ارامنه بود از دوستی و حمایت روسیه نا امید میشد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۱:۲۸

دوست عزیز حمایت روسیه از ارمنستان در موارد حمله کشور ثالث به خاک ارمنستان بود نه در مورد سرزمینهای غصبی آذربایجان. در جنگ ۴۴ روزه ارمنستان خیلی تلاش کرد که با موشکپرانی از ارمنستان به منطق مسکونی آذربایجان و حمله تافی جویانه آذربایجان پای روس‌ها رو به جنگ بکشه ولی روسیه هوشیار بود .

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۰۱:۴۹

شما اگه باج نمیخوای بدی به دیگران چه کار داری؟آقا استقلال داشتن هزینه داره،،اینها و معمولا غربگرایان به این نوع راضی میشن.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۰۳:۰۲

قدرت روسیه کم شده همه دارن دوبرمیدارن دو روز دیگم آمریکا میاد تو خزرو قره باغ

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۰۵:۵۹

خیلی جالبه که روسیه منافع خودشو نمیشناسه ، عوض اینکه یقه علیف باکویی را بگیره که مسبب مناقشات در قفقازه داره به ارمنستان فشار میاره ، همه چیز دنیا برعکس شده

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۰۶:۳۰

ایران روابط خود را با ارمنستان کاهش دهد. ارمنستان با ایجاد رزمایش با آمریکای جنایتکار، قابل اعتماد نیست.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۴:۱۲

با این تحلیل استدلالت از عرش با کله به فرش برخورد کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۰۶:۳۷

معلوم شد دغدغه ارمنستان مایحتاج ساکنین نیست بلکه گذرگاه لاچین است

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۰:۱۳

وقتی روسیه به تعهدات خودش در موضوع گذرگاه لاچین عمل نمیکنه مسلما ارمنستان رو به نهادهای دیگر میاره که مشکلش را حل کنه. البته باید گفت که پتانسیلهای ارمنستان به اون اندازه ای نیست که خودش به تنهایی بتونه در برابر قلدریهای آذربایجان و ترکیه بایسته

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۳:۱۳

قره باغ خاک آذربایجان وخاک اسلام است، والسلام

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۳:۳۹

بنظرمیرسد یک بازی سیاسی انجام میشه آذرباییجان حمله می کنه ارمنستان شکست می خوره امریکاه میانجیگری می کنه بعد هردوطرف درگیر نظر امریکا را قبول می کنند وامریکا درمنطقه ماندگار میشود وراه ایران هم قطع می گردد البته نظر شخصی منه

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۲:۱۰

روسیه همیشه و در طول تاریخ همراهی قابل اعتماد برای هیچ کشوری نبوده و هر کس به آنها اعتماد کرده قطعا متضرر خواهند شد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۲:۱۶

هر کس به روسیه تکیه کنه احمقه

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۴:۲۰

هیچ کس نخواهد تنوانست به ارمنستان کمک کند نسخه ارمنستان پیچیده شده است

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۶:۲۳

روسیه دربرابراقدامات اذربایجان وبویژه شخص الهام علی اف برعلیه ارمنستان مماشات کرد وبانیت استفاده ازکارت الهام برای گرفتن امتیازات ازارمنستان وایران عزیز وقت گذرانی کرد که ارمنستان هم فهمید روسیه فقط فقط بفکر منافع خودش است وبراحتی اینکشوروالبته ایران عزیز راهم قربانی خواهدکرد لذا ارمنستان علی رغم میل باطنی وبرای مقابله با الهام به امریکا متوسل شده است.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۶:۵۵

اشغال قره باغ توسط حاکمان وقت ارمنستان (البته به قوای روس) اشتباه بزرگی بود و هزینه زیادی داشت ( همان موقع سازمان ملل هم قره باغ رو سرزمین آذربایجان اعلام کرد) ارمنستان دید که نمیتونه به خاک خودش ضمیمه کنه گفت « جمهوری خودمختار ارمنی نشین قره باغ» .

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۲۲:۵۰

دوران ۳۰ساله اشغال قره باغ توسط ارمنستان تمام شد خاک اسلام باید آزاد شود. لبیک یا حسین ع

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۲۳:۴۲

چرا باید به روسیه اعتماد کنند ؟؟ مگر در طی این سه سال کمکی کردید و یا جلوی کشتار ارامنه را گرفتید که حالا انتظار دارید طرف شما باشند و از شما حمایت کنند؟؟ ضرب المثل روسی میکه در روسیه به سه چیز اعتماد نکنید هوای روسیه سیاست روسیه و زن روسی

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۰۰:۱۹

در هر صورت نباید کریدور زنگزور بسته شود و ارتباط مرزی ایراان و ارمنستان اگه قطع شود ما شکست خوردیم تو این پروژه