• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402061810797
  • خبرنگار : 71516

کوچ ساکنان اطراف دیرالزور از مناطق تحت اشغال آمریکا به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه

کوچ ساکنان اطراف دیرالزور از مناطق تحت اشغال آمریکا به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه

طی ساعات گذشته هزاران تن از ساکنان شهرک‌های حومه شرقی دیرالزور که تحت سیطره نیروهای آمریکایی است به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه رفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع سوری اعلام کردند، به دلیل درگیری‌های شدید اخیر میان گروه‌های مورد حمایت آمریکا در حومه دیرالزور هزاران غیرنظامی آواره شدند. حدود ۵۰۰۰ غیرنظامی از طریق رود فرات از شهرک‌های حومه شرقی دیرالزور به سمت مناطق تحت سیطره ارتش سوریه در شهر المیادین رفتند.

شهر المیادین یکی از بزرگترین شهرهای حومه دیرالزور است که تحت کنترل ارتش سوریه است. ده‌ها زخمی نیز به بیمارستان‌های دیرالزور منتقل شدند.

ساکنان شهر المیادین نیز برای استقبال از آوارگان و کمک به آن‌ها فراخوان دادند.

یکی از آوارگان سوری اعلام کرد که وضعیت شرق فرات به دلیل درگیری‌های کنونی میان نیروهای عشایر و نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد)‌ وخیم است.

در این راستا بعد از درخواست ارتش آمریکا از گروه‌های مورد حمایتش برای توقف درگیری و انجام مذاکرات داخلی آرامش شکننده بر مناطق دیرالزور حاکم است.

مناطق حومه دیرالزور جمعه با کاهش شدت درگیری‌ها شاهد آرامش نسبی بودند؛ اما نیروهای عشایر حملات غافلگیرکننده‌ای را علیه نیروهای قسد انجام دادند.

وسام العکیدی، فعال سوری و از ساکنان حومه دیرالزور گفت: نیروهای عشایر به ایست نظامی قسد در مدرسه شهرک الحصین در حومه شمالی دیرالزور حمله کردند. نیروهای عشایر از سیاست جدیدی در حملات علیه قسد استفاده می‌کنند. قسد سلاح‌های سنگین شامل توپخانه، تانک و پهپاد دارد؛ اما عشایر تنها سلاح شخصی دارند. حملات آتی عشایر محدود به هدف قرار دادن ایست‌های نظامی قسد نیست، بلکه عملیات فرسایشی علیه قسد و پایان دادن به حضورش در دیرالزور است.

نیروهای امنیتی وابسته به قسد پنج‌شنبه تعدادی از ساکنان در حومه شرقی دیرالزور و منطقه تل براک در حومه حسکه را بازداشت کردند.

قسد جمعه پایان عملیات نظامی اصلی در دیرالزور و انتقال به عملیات امنیتی مشخص را اعلام کرد.

مرکز اطلاع رسانی قسد اعلام کرد که عملیات این نیروها منجر به کشته شدن ۲۵ تن از این نیروها و ۲۹ فرد مسلح و زخمی شدن ۹ غیرنظامی و بازداشت باندهای داعش شد.

از سوی دیگر، فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که در ماه اوت ۳۶ عملیات مشترک علیه داعش در عراق و سوریه انجام داد که منجر به کشته شدن هفت داعشی و بازداشت ۲۵ تن دیگر شد.

این فرماندهی اعلام کرد که شراکت با نیروهای امنیتی عراق و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha