• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402061811034
  • خبرنگار : 50177

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

انگیزه پزشکان برای حضور در مراکز دولتی باید افزایش یابد

انگیزه پزشکان برای حضور در مراکز دولتی باید افزایش یابد

ایسنا/لرستان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی معتقد است، قیمت تعرفه‌ها واقعی نیست و انگیزه پزشکان را برای حضور در مراکز دولتی پایین آورده است.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای افزایش تعرفه‌های پزشکی و ایجاد انگیزه برای پزشکان دولت باید تمهیداتی در نظربگیرد.

وی با بیان اینکه تعیین قیمت تعرفه‌های پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی انجام و دولت نیز باید موافقت خود را اعلام کند، گفت: البته قیمت تمام شده تعرفه‌ها باید به گونه‌ای باشد که انگیزه پزشکان برای کار کردن در مراکز دولتی را نگیرد و از طرفی نیز این افزایش فشار را بر دوش مردم مضاعف نکند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بخشی از افزایش تعرفه‌های پزشکی باید توسط بیمه‌ها و بخشی از سوی دولت جبران شود.

ابراهیمی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت تعرفه‌ها واقعی نیست و انگیزه پزشکان را برای حضور در مراکز دولتی پایین آورده است.

وی اظهار کرد: سقف کارانه‌ها و تعرفه‌ها باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که فشار به مردم وارد نیاید و از طریق افزایش سطح بیمه‌ها این نقیصه برطرف شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار برای وارد کردن مواداولیه دارو به کشور، یادآور شد: وقتی که حقوق و دستمزد افزایش پیدا می‌کند و بانک مرکزی اعتبار لازم را برای خرید مواد اولیه دارو پرداخت نمی‌کند و اجازه افزایش قیمت دارو را نمی‌دهد چه انتظاری هست که صنعت دارو رو به رشد باشد.

وی با اشاره به برخی کمبودهای دارویی در کشور و با تاکید بر این نکته که باید این معضل برطرف شود، قیمت نسخه های شیمی درمانی را هم یادآوری کرد و افزود: باید تدابیر لازم برای تامین داروی بیماران سرطانی در نظر گرفته شود.

ابراهیمی گفت: سازمان برنامه باید فکری اساسی برای حل این موضوع کند تا سلامت مردم در نیمه دوم سال به خطر نیفتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha