• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402061811039
  • خبرنگار : 50214

رییس نظام مهندسی یزد تاکید کرد؛

زنجیره ساخت و ساز در استان یزد معیوب است/ لزوم ارزان‌سازی و سریع‌سازی در ساختار مهندسی ساختمان

زنجیره ساخت و ساز در استان یزد معیوب است/ لزوم ارزان‌سازی و سریع‌سازی در ساختار مهندسی ساختمان

ایسنا/یزد رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به معیوب بودن زنجیره ساخت و ساز در استان، برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان که به زودی بیست و دومین دوره آن در استان برگزار خواهد شد را در اصلاح این زنجیره موثر دانست.

«مجتبی فرهمند» امروز شنبه هیجدهم شهریورماه در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها به عنوان یکی از مهمترین و اصلی‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی در جوامع، تصریح کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان به دلیل جایگاه این حوزه و گستردگی آن بر دیگر صنایع و اشتغالزایی، بسیار حائز اهمیت است که قطعاً در یزد به دلیل برندینگ بودن در حوزه معماری از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است.

وی افزود: البته این رویداد به مقطع زمانی برگزاری نمایشگاه محدود نخواهد شد و امیدواریم بتوانیم از طریق چنین اقداماتی در اصلاح زنجیره معیوب ساخت و ساز در یزد موثر واقع شویم.

فرهمند با بیان این که یکی از حلقه‎های این چرخه معیوب به دلیل نبود ارتباط مناسب بین مردم، مهندسان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی است، ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه بتواند حلقه وصلی بین ذی‌نفعان صنعت ساختمان به ویژه در استان یزد که در تامین کلیه مصالح ساختمانی خودکفاست، باشد.

وی با اشاره به برگزاری بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان استان از ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه جاری، اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه با حضور فعالان صنعت ساختمان هفت استان تهران، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و یزد در قالب ۹۴ غرفه در وسعت هفت هزار متربع سالن نمایشگاهی برگزار خواهد شد.  

وی از برنامه‎های جنبی این دوره از نمایشگاه را برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مهندسان هفتگانه صنعت ساختمان در دو نوبت صبح و عصر و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان خبر داد و افزود: همچنین در حاشیه این نمایشگاه تورهای تکمیلی را با حضور کلیه مهندسان ساختمان کشور در استان، برنامه‌ریزی و تدارک دیده‌ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قرار گرفتن کشور در آستانه بحرانی شدن ناترازی انرژی، از رسالت‌های تولیدکنندگان و مهندسان صنعت ساختمان را ارائه محصولات جدید و ساخت و سازهای نوین برای ارتقای بهره‌وری انرژی و آب خواند.

وی تاکید کرد: ارزان سازی و سریع سازی دو مقوله مهم است که باید در سختار مهندسی ساختمان و  ساختمان‌سازی کشورمان ترویج شود و نمایشگاه‌ها می تواند در این رابطه با ارائه تکنولوژی‌های نوین موثر واقع شوند.

فرهمند در همین رابطه از اجرای سامانه شمس(شناسه ملی ساختمان) در استان یزد به طور پایلوت کشوری خبر داد و گفت: براساس این سامانه، تمام مشخصات ساختمان و حداقل اطلاعات انرژی و کیفیت ساختمان‌ ثبت و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و از این طریق می‌توان پایش موثری در ساخت و سازهای کشور داشته باشیم.

«احمد قافی» مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان یزد با اشاره به رویکرد جدید این شرکت مبنی بر توسعه کیفی و فیزیکی نمایشگاه‌ها، تصریح کرد: در مقوله توسعه کمی و فیزیکی در حال حاضر ۱۲ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی جدید در مرحله گودبرداری و هفت هزار مترمربع فضاهای جنبی در نمایشگاه بین المللی یزد در حال پیگیری است که امیدواریم در بازه زمانی ۲ تا ۲.۵ ساله آماده بهره برداری شود.

وی افزود: در بحث توسعه کیفی نیز اهتمام جدی به استفاده از مجریان قدرتمندتر و متخصص‌تر داریم تا نحوه برگزاری نمایشگاه‌های یزد از حالت سنتی به سمت برگزاری نوین نمایشگاه‌ها سوق یابد.

قافی در همین رابطه اظهار کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان در سال گذشته نیز با مجری جدیدی برپا شد و شاهد نمایشگاهی در شان جایگاه یزد در معماری بودیم.

وی از تدارک بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان استان در هفت هزار مربع سالن در قالب افزون بر ۹۰ غرفه خبر داد و گفت: امسال نیز در نظر داریم علاوه بر بازدیهای عمومی در ساعات عصر و شبانگاهی، برای بازدیدهای تخصصی در ساعات صبح نیز برنامه‎ریزی داشته باشیم.

قافی خاطرنشان کرد: عناوین جدیدی از نمایشگاه‌های صنعت ساختمان در سال‌های گذشته استخراج شده و امسال در قالب سه عنوان صنعت ساختمان، تاسیسات ساختمانی و صنعتی و نیز معماری، منظر و بافت سازی، نمایشگاه‌های مجزا و تخصصی‌ را در دستور کار داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha