• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402061811042
  • خبرنگار : 50310

مدیر مخابرات استان مطرح کرد:

واگذاری ۲۰۰۰ سرویس VDSL در لرستان

واگذاری ۲۰۰۰ سرویس VDSL در لرستان

ایسنا/لرستان مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: تاکنون ۲۰۰۰ سرویس VDSL در استان واگذار کردیم و ۶۰۰۰ پورت خانگی در خرم‌آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و الشتر ایجاد و تحت عنوان پروژه نجما بیش‌ از ۱۰ هزار پورت را به شبکه خانگی فیبرنوری در شهرستان‌های استان متصل کردیم.

نبی‌اله شمسی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پوشش جاده‌ای در لرستان که کوهستانی بوده بسیار دشوار است و برخی جاها را با افزایش ارتفاع دکل، تغییر زاویه تابش آنتن، افزایش سکتور و ... حل می‌کنیم.

وی ادامه داد: در برخی نقاط مانند ورودی پلیس راه خرم‌آباد ازنا در چشمه سرده ممکن است بتوانیم با نصب تقویت کننده، مشکل را حل کنیم.

شمسی‌فر با اشاره به اینکه اگر روستایی تحت پوشش همراه اول باشد اپراتور دیگری حق ورود ندارد، بیان کرد: در چگنی اجرای چهار سایت زنگین‌بان، پیری، چنار میش آبخور و سرزمان به ما ابلاغ شده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: در سیل سال ۹۸ قطع ارتباطات به دلیل قطع ارتباط زیرساخت در پل بابازید بود که بعد از آن برای پایداری ارتباطات در کل استان به ویژه پلدختر در چند مسیر احداث فیبر نوری را داشتیم.

وی ادامه داد: سایت‌های جاده‌ای بر مبنای تکنولوژی ۲G کار می‌کند و تلفن‌های همراه ما عمدتاً ۳G و ۴G هستند و علت عمده قطعی اینترنت در جاده‌ها همین موضوع است.

شمسی‌فر با اشاره به اینکه ما اینترنت را از شرکت زیرساخت تحویل گرفته و توزیع می‌کنیم، افزود: هیچ گونه اختلاف قابل لمسی در حوزه اینترنت نداشتیم، برخی از شهروندان از فیلترشکن استفاده می‌کنند اگر استفاده نشود مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود.

مدیر مخابرات لرستان بیان کرد: در حوزه اینترنت ثابت و فیبرنوری ثابت ۲۰ میلیون پورت خانگی و پنج میلیون پورت تجاری در استان داریم.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۰۰۰ سرویس VDSL در لرستان واگذار کردیم و ۶۰۰۰ پورت خانگی در خرم‌آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و الشتر ایجاد و تحت عنوان پروژه نجما بیش‌از ۱۰ هزار پورت را به شبکه خانگی فیبر نوری در شهرستان‌های استان متصل کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha