• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402061811058
  • خبرنگار : 50227

گزارش ایسنا از آخرین وضعیت مرزهای خوزستان

گزارش ایسنا از آخرین وضعیت مرزهای خوزستان

ایسنا/خوزستان با گذشت بیش از دو روز از اربعین حسینی روند بازگشت زوار از مرزهای خوزستان همچنان ادامه دارد و البته در این میان هنوز عده ای از زوار ایرانی و خارجی به قصد زیارت عتبات عالیات در حال خروج از مرزها هستند.

براساس آخرین آمار تردد ارائه شده از مرزهای خوزستان از ۲۷ مردادماه تا پایان روز ۱۷ شهریورماه (یک تا ۲۲ صفر)، تردد بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر به ثبت رسیده است و البته روند ورود و خروج زوار همچنان ادامه دارد.

در این زمینه ولی‌الله حیاتی فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان در مرز شلمچه در گفت و گو با ایسنا، گفت: بیش از ۹۰ درصد از پارکینگ شلمچه خالی شده است و عمده زائران از این مرز بازگشته اند.

وی، در خصوص آخرین وضعیت مرز شلمچه افزود: در حال حاضر روند بازگشت زوار از مرز شلمچه مطلوب است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان در مرز شلمچه گفت: برای بازگشت زوار از مرز شلمچه علاوه بر اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی، قطار نیز وجود دارد و مشکلی در بازگشت زوار از مرز شلمچه نیست.

حیاتی ادامه داد: تقریبا روند بازگشت زوار رو به اتمام است و تردد از این مرز نیز روان است.

همچنین محمد خانچی فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان در مرز چذابه در گفت و گو با ایسنا، گفت: بیش از ۹۵ درصد از پارکینگ چذابه خالی شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت مرز چذابه افزود: روند بازگشت زوار از این مرز روان است و با توجه به محدودیت هایی که در بحث خدمت رسانی مواکب وجود دارد، زواری که در عراق هستند باید نسبت به بازگشت اقدام کنند تا مشکلی در بازگشت نداشته باشند.

فرمانده قرارگاه اربعین خوزستان گفت: برای بازگشت زوار از مرز چذابه ناوگان حمل و نقل در نظر گرفته شده و مساله خاصی برای بازگشت زوار وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، هم چنین براساس آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تا پایان روز گذشته بیش از ۳۸۲ هزار مسافر توسط اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی از مرزهای شلمچه و چذابه جابه جا شده اند و روند ارائه خدمات رسانی به زوار برای جا به جایی آن ها ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha