• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061811076
  • خبرنگار : 50107

فرماندار:

خانه‌مسافرها در مشهد شناسایی شده و مجوز گرفتند

خانه‌مسافرها در مشهد شناسایی شده و مجوز گرفتند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار مشهد با بیان اینکه خانه‌مسافرها شناسایی شده و مجوز گرفتند، گفت: اگر کسی فعالیتی را شروع کند، بلافاصله پلمب می‌شود. هر خانه مسافر فعال یا مجوز و یا نرخ‌نامه دارد.

محسن داوری امروز، ۱۸ شهریورماه، در جلسه خدمات سفر شهرستان مشهد که در محل قرارگاه عملیاتی خدمات سفر برگزار شد، اظهار کرد: بعد از حدود ۲۰ جلسه قرارگاه خدمات صفر برای دهه پایانی صفر از روز ۱۶ شهریور بلافاصله بعد از اربعین در این مکان تجهیز شد.

وی افزود: قرارگاه از ۱۶ تا ۲۱ شهریور تا ۱۰ شب و از ۲۱ شهریور به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد داشت. همه کمیته‌ها مستقر هستند و تمام ماموریت‌های خود را رصد می‌کنند. روزانه در قرارگاه جلسه داریم. امسال نوآوری‌هایی داشتیم.

داوری با بیان اینکه خانه‌مسافرها شناسایی شده و مجوز گرفتند، عنوان کرد: اگر کسی فعالیتی را شروع کند، بلافاصله پلمب می‌شود. هر خانه مسافر فعال یا مجوز و یا نرخنامه دارد. برای تاکسی‌ها نیز اقدامات نظارتی و پویشی انجام شده که تاکسی‌های صلواتی اطراف حرم ارائه خدمت خواهند کرد.

فرماندار مشهد بیان کرد: در زمینه افزایش میزان اقامت دستگاه‌های مختلف اقدامات بسیار خوبی داشتند. در مورد نانوایی‌ها از سال گذشته ۲۲ نانوایی ثابت در اطراف حرم داشتیم، امسال ۸ نانوایی غیر ثابت ایجاد شده و ۳۰ نانوایی سیار نیز تا سه‌شنبه نصب می‌شود. 

در ادامه مهدی برامکی، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار مشهد گفت: تامین برق ایمن و آب سالم برای مواکب انجام شده است. در ۱۵۷ نقطه برق ایمن تامین و تحویل مواکب شده و برای ۲۰۰ نقطه در مبادی ورودی نیز این اقدام انجام شده است.

وی ادامه داد: در زمینه آب ایمن با استفاده از تانکر، سال گذشته این خدمت را نداشتیم اما امسال ۱۵ دستگاه در حال تحویل بوده و تا ۳۰ دستگاه نیز خواهد رسید. 

برامکی خاطرنشان کرد: سال گذشته به ۶۰۰۰ نفر زائر پیاده که در زمینه برگشت مشکل داشتند، کمک شد و امسال نیز باید تعداد مشخص شود. 

در بخش دیگری از جلسه رضا رمضانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد تصریح کرد: امسال سه انبار دپوی آب‌معدنی و کنسروجات در وحدت در نظر گرفتیم. سال گذشته غرفه‌های شهرداری آنگونه که می‌خواستیم تامین نبود اما امسال ۲۰ قلم کالا تامین شده است. سال گذشته نقطه ضعف ما این بود که وقتی استان‌ها نانوایی می‌آوردند باید دنبال تامین آب، برق و گاز می‌بودیم اما اکنون تامین شده است.

رمضانی عنوان کرد: با فنی‌وحرفه‌ای و مجموعه پختی در پیامبر اعظم ۹۱ پیش‌بینی کردیم که اگر با بحرانی برای تامین نان مواجه شدیم آرد را منتقل و مجموعه‌ای را آنجا راه‌اندازی کنیم. ۱۰ کیوسک اطراف حرم را با نانی که از نان رضوی توزیع می‌شود، تزریق کردیم و بنر زدیم تا قیمت مشخص باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد اضافه کرد: به ۲۰ واحد صنفی منتخب نان لواش به قیمت مصوب یارانه‌ای می‌دهیم. سال گذشته برای مرغ گرم دچار مشکل بودیم که امسال با ۳۶ واحد صنفی تفاهم کردیم و مرغ گرم در اختیار آن‌ها گذاشتیم. میزان گوشت پایان صفر برای هیات‌ها نیز کم است که درخواست داریم هرچه سریع‌تر تامین شود تا پاسخگوی هیات مذهبی و مواکب باشیم.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha