• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061811183
  • خبرنگار : 50107

شهردار مشهد خبر داد

استقرار سرویس‌های رایگان در مراکز اسکان اضطراری برای انتقال زائران به حرم رضوی

استقرار سرویس‌های رایگان در مراکز اسکان اضطراری برای انتقال زائران به حرم رضوی

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: در تمام مراکز اسکان اضطراری سرویس ویژه گذاشتیم که زائران را ۲۴ ساعته در سرفاصله حداقلی و به صورت رایگان به حرم منتقل می‌کنند.

محمدرضا قلندر شریف امروز ۱۸ شهریورماه، در جلسه خدمات سفر شهرستان مشهد که در محل قرارگاه عملیاتی خدمات سفر برگزار شد، اظهار کرد: تمام امکانات شهرداری مشهد در همه حوزه‌ها بسیج شده تا استقبال مناسبی از زائران داشته باشیم.

وی بیان کرد: در حمل‌ونقل درون‌شهری اتوبوسرانی را در سه شبانه‌روز پایانی صفر بسیج و اطراف حرم رضوی را با ۲۵۰ دستگاه اتوبوس تقویت کردیم. در تمام مراکز اسکان اضطراری سرویس ویژه گذاشتیم که زائران را ۲۴ ساعته در سرفاصله حداقلی و به صورت رایگان به حرم منتقل می‌کنند.

قلندر شریف با بیان اینکه در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی را انجام دادیم، عنوان کرد: موکب‌ها، حسینیه‌ها و مراسم نمایش‌های آیینی از سراسر کشور از جمله برنامه‌های فرهنگی است. پویش هر محله یک زائر را امسال پررنگ‌تر خواهیم داشت. ۵ ایستگاه استقبال از زائران پیاده نیز داریم.

شهردار مشهد ادامه داد: پویش نایب‌الزیاره از دیگر برنامه‌ها است. قرار زیارت را برای کمک به حاشیه شهر مستقر می‌کنیم تا عزیزان را برای زیارت منتقل کنند. در اکران شهری تمام بیلبوردهای سطح شهر در اختیار دهه پایانی صفر است. علاوه بر ۱۳۷ شماره ۰۵۱۳۱۳۵ نیز در خدمت زائران است. ۱۸ پایگاه به صورت ۲۴ ساعته برای راهنمایی زائران در اطراف حرم رضوی مستقر هستند. 

در ادامه جلسه مهدی یعقوبی، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: از یک ماه گذشته برنامه‌ریزی‌ها در خصوص دهه پایانی صفر انجام شده و تمام نیروهای پاکبان در سه شیفت کاری در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه قصد داریم از دو روز آینده از عمق  ۱۰ کیلومتری هفت محور ورودی به شهر نظافت را آغاز کنیم، عنوان کرد: همچنین با هماهنگی فرمانداری مشهد سرویس بهداشتی و دوش‌های سیار در مراکز اسکان اضطراری و موکب‌ها نصب شده است. 

یعقوبی بیان کرد: امسال کار جدیدی طراحی شده و آن هم استفاده از نوجوانان است. ١۵٠ نفر از نوجوانان باشگاه مانا خدمت‌رسانی به زائران را آموزش‌ دیده‌اند و قرار است در عرصه میدان شهدا حضور داشته باشند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در حوزه ایمنی، تنظیف شهری و تفکیک زباله خدمات لازم ارائه خواهیم داد و به تمام نیروها آموزش‌های لازم داده شده است. ماشین‌آلات پسماند شهرداری به دلیل اینکه تفکیک زباله را از مبدا فرهنگ‌سازی کنند در محدوده ثامن در خیابان‌های فرعی مستقر خواهند بود.

وی اضافه کرد: امسال در دهه اول محرم با توجه به محدودیت‌ها ایمنی که برای سطل‌های زباله داشتیم، یکسری جایگاه‌های شفاف زباله در مسیر اتوبوس‌های بی‌آرتی، ‌در سطل‌های زباله موجود و جایگاه‌های دیگر ایجاد کردیم که این طرح را در دهه پایانی صفر ادامه خواهیم داد.

یعقوبی خاطرنشان کرد:٢٢ دستگاه وضوخانه سیار در چهار محور منتهی به حرم مطهر نصب شده و اگر امکانش وجود داشته باشد تعداد آن‌ها افزایش خواهد یافت. در حوزه ایمنی نیز ضمن اینکه تمام ایستگاه‌ها فعال هستند، ٣۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ١٠٠ نفر از آتش‌نشانان در اطراف حرم مطهر مستقر هستند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بازدید از اماکن و موکب‌ها به صورت مستمر انجام خواهد شد.اسکان‌های اضطراری در حد کامل با ظرفیت موجود آماده شده‌اند. طبق دستور فرماندار برای اولین بار دو جایگاه برای توزیع یخ بسته‌بندی در اطراف حرم پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تمام آبخوری و سرویس‌های بهداشتی رفع نقص و هماهنگی‌های لازم با مساجد برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی انجام شده است، تصریح کرد: سرویس‌های بهداشتی سیار در محل‌های مورد نیاز نصب شده است. بوستان زائرپذیر غدیر برای اسکان زائران آماده و تمام امکانات رفاهی برای آن‌ها تامین شده است.

یعقوبی بیان کرد: در حوزه توزیع آب شرب علاوه بر توزیع بسته‌بندی، تانکرهای شهرداری در محورهای لازم خدمات ارائه خواهند داد. هشت دستگاه نیسان نیز برای این موضوع ضدعفونی می‌شوند. همچنین اکران‌های شهری انجام شده و ریسه‌ها را به رنگ قرمز تغییر داده‌ایم. غرفه‌هایی جهت تنظیم بازار در اطراف حرم مطهر شکل خواهد گرفت که هفت غرفه آماده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha