• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402061811194
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل تعاون گیلان خبر داد

صادرات ۲۱ میلیون دلاری تعاونی های گیلان

صادرات ۲۱ میلیون دلاری تعاونی های گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل تعاون گیلان، از بهره برداری از ۱۰۴ طرح تعاونی با اشتغال ۲۰۰۰ نفر طی دو سال گذشته در استان خبر داد و گفت: شاهد صادرات ۲۱ میلیون دلاری ۲۰ شرکت تعاونی استان به ۲۳ کشور دنیا بودیم.

سیاوش آقاجانی امروز در مراسم تقدیر از تعاونی های برتر استان گیلان، تعاون را یک مدل اقتصادی اسلامی دانست و اظهار کرد: این مدل اقتصادی می‌تواند جایگزین اقتصاد دولتی و اقتصاد خصوصی شود.

وی تعاون را مبتنی بر اقتصاد مردمی و عدالت محور دانست و افزود: دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور نگاه ویژه و حمایتی در بخش تعاون دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به حضور رئیس جمهور در جلسات مختلف شورای عالی تعاون، تصریح کرد: گیلان نخستین استانی است که شورای توسعه تعاون را تشکیل داده است.

آقاجانی با بیان اینکه با کمک دستگاه های اجرایی حوزه های اقتصادی و تولیدی و خدماتی و فعالان حوزه تعاون گام های بزرگی در راستای ارتقای کیفی تعاونی ها برداشته شده است، تصریح کرد: ۱۲ درصد مردم دنیا عضو یکی از سه میلیون تعاونی موجود هستند و ۱۰ درصد فرصت های شغلی به تعاونی ها اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در ایران ۱۰۰ هزار شرکت تعاونی فعال با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عضو داریم، اضافه کرد: در استان گیلان نیز ۲۴۵۷ شرکت تعاونی با ۲۱۰ هزار عضو و ۳۲ هزار و ۷۱۰ نفر اشتغال فعال هستند.

مدیرکل تعاون گیلان با اشاره به فعالیت ۱۶ اتحادیه با عضویت ۲۹۶ شرکت تعاونی در استان، خاطرنشان کرد: دستگاه ها باید ۲۵ درصد تسهیلات خود را به تعاونی های ذی ربط اختصاص دهند.

وی از افزایش ۶۰۰۰ میلیارد تومانی ظرفیت های بانک توسعه تعاون خبر داد و تاکید کرد: سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان و امسال ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه برای تعاونی ها اختصاص یافته است.

آقاجانی با بیان اینکه در هفته تعاون امسال ۳۲ طرح با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی افتتاح و برای ۷۰۱ نفر اشتغال ایجاد شد، عنوان کرد: این طرح ها در بخش های تولیدی و توزیعی و مسکن و خدماتی و صنایع دستی و خدمات پزشکی و گردشگری بوده است.

وی از بهره برداری از ۱۰۴ طرح با اشتغال ۲۰۰۰ نفر طی دو سال گذشته در استان خبر داد و متذکر شد: سال گذشته ۵۱۱ میلیارد ریال تسهیلات برای ۴۷ طرح تعاونی پرداخت کردیم.

مدیرکل تعاون گیلان دو تعاونی استان را حائز رتبه برتر ملی دانست و تصریح کرد: طی یک سال اخیر ۷۰ تعاونی جدید در استان راه اندازی شده است؛ هم چنین شاهد صادرات ۲۱ میلیون دلاری ۲۰ شرکت تعاونی استان به ۲۳ کشور دنیا بودیم.

وی در پایان به سهم ۶ درصدی تعاون در اقتصاد استان براساس آمارهای بخش اشتغال اشاره کرد و افزود: به زودی آمارهای مربوط به سهم تعاونی ها در اقتصاد استان و کشور احصا می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha