• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402061811211
  • خبرنگار : 50214

تولید تئاتر پهلوان بزرگ یزدی با حمایت شهرداری

تولید تئاتر پهلوان بزرگ یزدی با حمایت شهرداری

ایسنا/یزد شهردار یزد از تولید تئاتر پهلوان بزرگ یزدی با حمایت شهرداری و نمایش آن در اختتامیه المپیاد ورزشی محلات سال آینده شهر خبر داد.

«ابوالقاسم محی الدینی» در دیدار با «فرید سعادتمند» از آهنگ‌سازان بنام یزدی، به اهتمام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در حمایت از فعالیت‌های هنری در حوزه موسیقی فاخر، خاطرنشان کرد: امروزه دنیا، دنیای روایت‌های مختلف از موضوعاتی است که هر شهر دارد و با این روایت‌هاست که یک شهر معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: یزد هم در حوزه‌های مختلف به دلیل سابقه تاریخی بسیار زیادی که دارد بسیار غنی است و می‌توان از آن روایت های بسیار خوبی ارائه کرد.

شهردار اظهار کرد: در همین راستا قرار است سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در اقدماتی که مدنظر دارد بتواند روایت‌های مختلف را به صورت مکتوب تهیه کرده و پس از آن هم کلیپ‌های کوتاهی از این روایت‌ها به همراه موسیقی و صداگذاری بسیار مناسب انجام دهد.

محی الدینی با بیان این که کلیپ‌های مذکور به چند زبان زنده دنیا زیرنویس خواهد شد، از تهیه نمایش‌نامه‌ای با موضوع پهلوان بزرگ یزدی خبر داد و گفت: شهرداری حمایت‌های لازم را در این حوزه خواهد داشت تا تئاتر خوبی با این موضوع ساخته شود.

وی ادامه داد: همچنین المپیاد ورزشی محلات سال آینده شهرداری یزد با عنوان «پهلوان بزرگ یزدی» برگزار خواهد شد تا بتوانیم هرچه بیشتر نسبت به معرفی این چهره یزدی اقدام شود و در همین رابطه نیز در اختتامیه المپیاد، این نمایش نیز به روی صحنه می‌رود.

شهردار گفت: در خصوص این نمایش‌نامه تاکید داشتیم که محتوا و متن آن کامل باشد تا تئاتری با بهره گیری از نمایشنامه کامل و جامع داشته باشیم و بازیگران آن هم از بازیگران توانمند انتخاب شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ورابط عمومی شهرداری یزد، محی الدینی تاکید کرد: اگر قرار است هزینه‌ای برای معرفی یزد و شخصیت‌های این شهر انجام دهیم باید کاری فاخر و خوب بسازیم که همیشه ماندگار باشد و بتواند یزد را به بهترین شکل ممکن معرفی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha