• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061811234
  • خبرنگار : 50555

بازار کیف در آستانه بازگشایی مدارس

بازار کیف در آستانه بازگشایی مدارس

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد گفت: فروش کیف با ورود به فصل بازگشایی مدارس همواره پاسخگوی باقی فصول سال‌ برای فروشندگان کیف بوده، اما در سال جاری اینگونه نیست.

سید محمد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت بازار کیف در آستانه فصل بازگشایی مدارس اظهار کرد: در سال جاری بازار کیف مشهد در رکود بسیار خاصی قرار دارد. بازار کیف مشهد در طول چندین سال گذشته چنین رکودی را به خود ندیده است.

وی افزود: با وجود ورود به فصل بازگشایی مدارس و پیک فروش کیف، بازار کیف راکد است. فروش کیف با ورود به فصل بازگشایی مدارس همواره پاسخگوی باقی فصول سال‌ برای فروشندگان کیف بوده، اما در سال جاری اینگونه نیست.

رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت کیف دلیل رکود بازار است، تصریح کرد: فروش ۸۰ درصد واحدهای صنفی بر پایه بازگشایی مدارس است؛ البته در دو سال کرونا بازاری وجود نداشته و تورمی هم روی جنس‌ها نبوده است.

موسوی ادامه داد: سال گذشته مدارس بازگشایی شد اما خانواده‌ها به‌دلیل امکان تعطیلی دوباره مدارس خریدی انجام نمی‌دادند.‌ در سال جاری با وجود اینکه هیچگونه مشکلی برای بازگشایی مدارس وجود نداشته، خریدی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت کیف از ابتدای سال جاری به طور میانگین ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: ۶۵ درصد مواد اولیه کیف، داخلی و ۳۵ درصد خارجی است. مواد اولیه داخلی از کارخانجات اصفهان تهیه می‌شود که متاسفانه عرضه آن به صورت قطره‌چکانی و تحت تاثیر دلار است. با افزایش قیمت دلار، قیمت مواد اولیه افزایش یافته اما با کاهش آن، هیچگونه کاهشی مشاهده نمی‌کنیم. هیچگونه نظارتی روی این کارخانه‌ها وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت مواد اولیه داخلی بیان کرد: ۹۰ درصد کیف‌های مدارس تولید خراسان رضوی و ۵۰ درصد کیف‌های زنانه تولید تهران و درصد کمی از آن تولید تبریز، البرز و مشهد است.

موسوی با اشاره به صادرات ۱۰ درصدی تولیدات کیف مشهد افزود: صادرات کیف از منابع قانونی نبوده و به صورت چمدانی و پلاستیکی به عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مشهد رتبه دوم تولید کیف بعد از تهران را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: حدود ۱۲۰۰ عضو دارای پروانه کسب در این اتحادیه وجود دارد که ۶۴۰ کارگاه در زمینه تولید و ۵۵۰ واحد به صورت خرده‌فروشی فعالیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد با اشاره به قدرت خرید مراجعه کنندگان، گفت: اکنون یک خانواده برای خرید یک کیف متوسط برای سه دانش‌آموز خود باید حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha