• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061811452
  • خبرنگار : 50604

کارشناس هواشناسی گلستان خبر داد

هوای گلستان خنک می‌شود/ پیش‌بینی رگبار و آب‌گرفتگی معابر

هوای گلستان خنک می‌شود/ پیش‌بینی رگبار و آب‌گرفتگی معابر

ایسنا/گلستان کارشناس هواشناسی گلستان با اشاره به استمرار فعالیت سامانه بارشی و وقوع ناپایداری‌های محلی در این استان گفت: وقوع آبگرفتگی و برخورد صاعقه در گلستان محتمل است.

مریم نیکزادفر شامگاه شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از شامگاه امشب ( شنبه) با استمرار و تشدید فعالیت سامانه بارشی و وقوع ناپایداری‌های محلی، امکان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق به ویژه نوار مرزی و شمالی گلستان بروز گرد و خاک محتمل است.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه ناپایدار تا صبح دوشنبه در استان ادامه دارد، گفت: در این مدت، کاهش محسوس دما، رگبار و رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست به همین دلیل استحکام سازه‌ها و تمهیدات پیشگیرانه لازم به شهروندان و گردشگران توصیه می‌شود.

کارشناس هواشناسی گلستان با اشاره به اینکه به دلیل شدت بارش‌های باران آب‌گرفتگی معابر مستعد استان و جاری شدن روان آب محتمل است، گفت: ضرورت دارد گردشگران و بومیان از اسکان در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها پرهیز کرده و از انجام هر گونه فعالیت کوهنوردی اجتناب کنند. 

نیکزادفر بیان کرد: سامانه ناپایدار صبح دوشنبه از استان خارج شده و بنابراین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جو پایداری را در سراسر استان پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا،استان گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۲ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۰ ایستگاه باران سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در دو سامانه پایش گرد و غبار، دو سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و دو گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha