• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402061811480
  • خبرنگار : 50455

معاون استاندار قم خبر داد

ایجاد تمهیدات لازم برای بازگشت موج دوم و سوم زائرین قمی

ایجاد تمهیدات لازم برای بازگشت موج دوم و سوم زائرین قمی

ایسنا/قم معاون استاندار قم گفت: با مدیریت استانداری و انجام تمهیدات لازم در ستاد اربعین تا ساعت ۳ بامداد امروز کلیه زائران از این پایانه منتقل شدند و با استقرار اتوبوس‌های لازم، موج سوم بازگشت در روز شنبه و یکشنبه بدون مشکل مدیریت خواهد شد.

ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، ضمن بیان اینکه با تدابیر ستاد اربعین استان تمهیدات لازم برای انتقال زائران به کشور عراق با کمترین میزان معطلی انجام شد و بیش از ۲۰۰ هزار شهروند قمی به مرزها اعزام شدند، گفت: مضاف بر این بخشی از زائران اربعین حسینی در کشور، قم را به عنوان عمود اول انتخاب کرده و شروع سفر زیارتی خود را با تشرف به حرم کریمه اهل بیت (س) از استان قم آغاز کردند.  

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، وی افزود: امسال موج بازگشت زائران از کشور عراق از یک هفته قبل از روز اربعین حسینی آغاز شد اما علی رغم این موج بازگشت، در آرامش کامل خدمات به زائران ارائه شد.

وی ادامه داد: با توجه به رکورد بی‌نظیر ۴ میلیونی زائران اربعین ایرانی در سال جاری و هم زمانی روز اربعین با روز پنجشنبه که شب زیارتی حضرت اباعبدالله حسین است تراکم بیش از ظرفیت شبکه در مهران ایجاد شد که با ازدحام خروج زائران غیر ایرانی نیز همراه بود.  

مقیمی تاکید کرد: علی رغم انجام تمهیدات لازم در ارسال تمام ناوگان شبکه حمل و نقل استان و ارسال اتوبوس‌های قابل استفاده شهرداری و سرویس کارخانجات برای انتقال زائران، به دلیل محدودیت متمرکز ستاد اربعین کشور در پایانه برکت مهران و عدم دسترسی استان در مدیریت مستقیم، شاهد تجمع و ازدحام جمعیت بودیم.

وی تصریح کرد: با مدیریت استاندار و انجام تمهیدات لازم در ستاد اربعین تا ساعت ۳ بامداد امروز کلیه زائران از این پایانه منتقل شدند و با استقرار اتوبوس‌های لازم موج سوم بازگشت در روز شنبه و یکشنبه بدون مشکلی مدیریت خواهد شد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: در کنار تمامی این خدمات برای زائرین شهر قم، این نکته حائز اهمیت است که زائرین بسیاری از استان‌ها به دلیل کمبود وسیله نقلیه شهر قم را برای بازگشت انتخاب کردند که پس از حضور در شهر کریمه به شهرهای محل زندگی خود مراجعت کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha