• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402061911490
  • خبرنگار : 30189

پادکست / پاداش کسانی که هر روز زیارت عاشورا می‌خوانند

پادکست / پاداش کسانی که هر روز زیارت عاشورا می‌خوانند

حجت‌الاسلام مسعود عالی درباره اهمیت خواندن زیارت عاشورا گفت: در روایات داریم که «اگر کسی هر روز زیارت عاشورا بخواند به مثابه کسی است که در رکاب اباعبدالله(ع) به شهادت رسیده است».

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مسعود عالی –استاد اخلاق و حوزه علمیه- در مورد اهمیت خواندن زیارت عاشورا اظهار کرد: یک عده هستند که هر روز اهل زیارت عاشورا هستند که خیلی هم توصیه شده است، در روایات داریم که «اگر کسی هر روز زیارت عاشورا بخواند به مثابه کسی است که در رکاب اباعبدالله(ع) به شهادت رسیده است».

وی ادامه داد: چرا چنین ثوابی برای خواننده زیارت عاشورا ثبت می‌شود زیرا با این زیارت عاشورا خواندن دارد اعلام جبهه می‌کند به این معنا که من در صف امام حسین(ع) هستم و نفرین می‌کند کسانی که سیدالشهدا(ع) را به شهادت رساندند.

این استاد اخلاق در ادامه با توصیه بر اینکه در طول سال حداقل هر روز یک سلام را به امام حسین(ع) داشته باشید، یادآور شد: امام صادق(ع) به سدیر صیرفی فرمود «هر روز جد ما اباعبدالله(ع) را زیارت می‌کنید؟، سدیر پاسخ داد: آقا من مدینه هستم و سیدالشهدا(ع) کربلا است، مگر می‌توانم هر روز از مدیدنه به کربلا بروم. امام صادق(ع) فرمود: به آن شکل نه به روشی که می‌گویم به زیارت بروید، هر روز به یک بلندی بروید(البته این بلندی هم اگر کسی نتوانست پیدا کند اشکال ندارد چون فقط یک ثواب بیشتری دارد) به سه طرف یعنی آسمان، سمت راست و چپ نگاه کنید و بعد به این شکل سلام بدهید (السلام علیک یا اباعبدالله، السلام علیک و رحمه الله و برکاته) که اگر این کار را انجام دهید ثواب یک حج در نامه‌ی اعمالت نوشته خواهد شد».

در این پادکست می‌توانید نکات مهم در مورد زیارت و سلام دادن به امام حسین(ع) را بشنوید:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۰۲:۲۰

نظرخاصی ندارم

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۰۰:۴۰

وااااا چرا خوب نظرتو بگو دیگه😊

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۲۰:۳۶

انشالله خدا توفیق بده هر روز بتوانیم زیارت عاشورا بخوانیم وازاین ثواب بهره ببریم

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۲۰:۴۱

انشاالله خداتوفیق بده هر روز زیارت عاشورا بخوانیم وازاین ثواب بهره ببریم ودعا میکنیم ظهور هم نزدیک باشه

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۲۱:۱۷

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۲۱:۵۳

برای تمام اعمال یک شرط اساسی هست . اخلاص در عمل ، والا مانند همه عبادات ، تکرار یک کار عادت میشه ،

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۴ ۱۹:۵۹

انشاالله که به لطف خدای بزرگ ومهربون سعادت و توفیق خواندن هر روز زیارت عاشورا بما عطا گردد ومورد لطف،عنایت وشفاعتُ محبت آقا امام حسین(ع) هم دردنیا وهم درآخرت واقع گردیم! انشاالله،آمین!💚🤲⚘

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۶ ۱۱:۳۲

با سلام امیدوارم بتوانیم همت کنیم صفات رذیله و زشت را از خود پاک کنیم و صفات حسنه پیامبر (ص) و صفات امام حسین (ع) را در خود نهادینه کنیم و عمل کنیم سپس زیارت عاشورا را بهتر درک کنیم و بخوانیم تا از توفیقات آن بهره مند شویم به امید پروردگار مهربان