• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402061911518
  • خبرنگار : 50040

رئیس سازمان چای عنوان کرد

آغاز چین چهارم از هفته آینده/افزایش ۴۱ درصدی تولید چای خشک

آغاز چین چهارم از هفته آینده/افزایش ۴۱ درصدی تولید چای خشک

ایسنا/گیلان رئیس سازمان چای با بیان اینکه امسال شاهد افزایش ۴۰ درصدی تولید برگ سبز چای و ۴۱ درصدی تولید چای خشک بودیم، گفت: بالغ بر ۲۹ هزار تن چای خشک تولید شده است.

حبیب جهانساز در گفت وگو با ایسنا، ضمن قدردانی از تلاش چایکاران و همت کارخانجات تولیدکننده چای در سال جاری، اظهار کرد: امسال شاهد افزایش ۴۰ درصدی تولید برگ سبز چای و ۴۱ درصدی تولید چای خشک بودیم.

آغاز چین چهارم از هفته آینده/افزایش ۴۱ درصدی تولید چای خشک

وی با بیان اینکه چایکاران گیلان و مازندران بالغ بر ۱۳۱ هزار و ۳۹۶ تن برگ سبز تولید کردند، افزود: ۲۹ هزار و ۵۶۴ تن نیز چای خشک تولید شده است.

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۶۰ درصد سهم دولت از مطالبات چایکاران خبر داد که معادل ۲۵۰ میلیارد تومان است و عنوان کرد: کارخانجات نیز تاکنون ۵۰ درصد مطالباتشان را پرداخت کردند که مجموعا شامل پرداخت ۵۲ درصدی مطالبات چایکاران به میزان ۸۴۸ میلیارد تومان است.

آغاز چین چهارم از هفته آینده/افزایش ۴۱ درصدی تولید چای خشک

جهانساز با بیان اینکه بر خلاف سال گذشته، جلوی واردات بی رویه چای خشک در سال جاری گرفته شده است، عنوان کرد: سال گذشته واردات مازاد بر نیاز داشتیم و لذا واردات امسال به گونه ای خواهد بود که میانگین دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با واردات بلندمدت پنج ساله(حدود ۶۵ هزار تن) و کسری نیاز بازار همخوانی داشته باشد.

وی ثبت سفارش واردات توسط تجار و واردکنندگان را در قبال خرید چای داخلی دانست و اضافه کرد: در این راستا هم چای دپو شده مدیریت و به بازار عرضه می شود و هم چایکاران به موقع بهای برگ سبز را دریافت می کنند.

رئیس سازمان چای، با بیان اینکه بخشی از تولیدات سالانه چای داخلی جنبه صادراتی دارد، گفت: طی پنج ماهه امسال ۶۷۰۰ تن صادرات چای ایرانی به ارزش هفت و نیم میلیون دلار انجام شده است. تجار ما چای ایرانی را به ۱۸ کشور دنیا از جمله عراق و هند و گرجستان و قبرس و روسیه و جمهوری آذربایجان و ترکیه و ترکمستان و تاجیکستان و افغانستان و ازبکستان و قطر و امارات و قزاقستان و آلمان و بلاروس و کانادا صادر کردند.

آغاز چین چهارم از هفته آینده/افزایش ۴۱ درصدی تولید چای خشک

وی در ادامه به سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی صندوق حمایت از توسعه صنعت چای جهت تامین سرمایه در گردش اشاره کرد و متذکر شد: از محل اعتبارات این صندوق، نرخ تسهیلات اصلاح و احیا و بهزراعی باغات و توسعه مکانیزاسیون برای چایکاران را تا ۱۲ درصد کاهش دادیم؛ همچنین کارخانجات نیز می توانند از این تسهیلات برای برندسازی و بهداشتی کردن تولیدات استفاده کنند.

جهانساز در پایان از آغاز چین چهارم به عنوان آخرین فصل بهره برداری از اواخر شهریورماه تا پایان مهرماه خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال شرایط اقلیمی باغات نرمال بوده و پیش بینی برداشت ۲۰ هزار تنی در چین چهارم داریم که مجموع تولید برگ سبز را به حدود ۱۵۰ هزار تن خواهد رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha