• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402061911532
  • خبرنگار : 50214

امام جمعه یزد:

مسائل دینی و قرآنی را در مدارس وارد کنید

مسائل دینی و قرآنی را در مدارس وارد کنید

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه یزد تحول در سیستم آموزشی را همین امسال به صورت عملی انجام دهد، بر لزوم برپایی کلاس‌های درس با محوریت نماز و سوره حمد در مدارس تاکید کرد.

آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته برای آغاز فعالیت مدارس، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در ارتباط با آموزش و پرورش، لزوم وجود یک تحول عملی در سیستم آموزشی کشور است.

وی ادامه داد: با وزیر پیشین آموزش و پرورش در این زمینه صحبت کردیم و وی گفت در یزد این تحول را شروع کنید و اگر نتیجه بخش بود ما آن را به کل کشور تعمیم خواهیم داد.

امام جمعه یزد بر ضرورت افزایش تربیت دینی، معرفت شناسی و خداشناسی دانش‌آموزان در مدارس تاکید کرد و ادامه داد: در این راه مهمترین موضوع هویت بخشی به کودکان و دانش‌آموزان است.

ناصری تصریح کرد: برای ورود به این قصه و چگونگی انجام کار، باید به این فرمایش حضرت امام خمینی(ره) توجه کنیم و ببنییم دشمن از چه راهی وارد شده و ما خلاف آن را عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: دشمن از ۱۰۰ سال قبل قرآن را از سیستم آموزشی ما حذف کرد و تا الان هم متاسفانه آن گونه که باید و شاید مسائل دینی و قرآنی را در مدارس وارد نکردیم.

وی گفت: اگر جدی باشیم و بخواهیم به صورت عملی در این حوزه نقش‌آفرینی کنیم، باید یک کلاس در هر مقطعی با عنوان معرفت نماز به این معنا که اکثر معارف و شناخت قرآن را در این کلاس برای دانش‌آموزان بیان کنیم، ایجاد شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: تمام قرآن کریم صحبت خداوند با ماست ولی سوره حمد تنها سوره‌ای است که صحبت ما با خداست و باید این سوره و معارف آن را به صورت کامل برای تمام دانش‌آموزان بیان کنیم و البته باید شرایط سنی هر مقطع را در محتویاتی که بیان می‌کنیم، در نظر بگیریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: اگر این اقدام را به صورت رسمی انجام دهیم، نتیجه بسیار خوبی می‌گیریم اما اگر به صورت جدی این کار را انجام ندهیم و اعتقادی به آن نداشته باشیم، هیچ یک از این نشست و برخواست‌هایی که ما داریم به نتیجه منتهی نخواهد شد.

وی افزود: از مسئولان مرتبط خواهش می‌کنم که در این حوزه به صورت جدی ورود کرده و با برگزاری این کلاس در مقاطع مختلف، زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و دینی در میان دانش‌آموزان را بیش از پیش فراهم کنیم.

ناصری تصریح کرد: امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی در حال تخریب اعتقادات مردم به ویژه جوانان و کودکان است و در مقابل این تهاجم ما باید کار خاصی در راستای ایجاد تحول در سیستم آموزشی کشور ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: قطعا این کار در یزد امکان‌پذیر است و اگر مسئولان با جدیت وارد موضوع شون،د همانطوری که سال‌های سال در کنکور رتبه نخست را به دست آورده‌ایم، در این عرصه هم می‌توانیم نتایج بسیار خوبی به دست آوردیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، در سیصد و هفدهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد از بدو تاسیس تاکنون و هشتمین جلسه این نشست در سال جاری که روز گذشته به ریاست استاندار یزد برگزار شد، برنامه‌های بازگشایی مدارس(پروژه مهر)، برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات کشوری قرآنی مدارس سمپاد، توسعه متوازن رشته‌ای با هدف اشتغال پایدار و توسعه هنرستان‌های جوار کارخانه و نرخ شهریه و ساعت کاری مدارس بزرگسالان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha