• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402061911549
  • منبع : میزان

اولین جلسه دادگاه

اعتراف عاملان حمله تروریستی به شاهچراغ

اعتراف عاملان حمله تروریستی به شاهچراغ

اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان دومین حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) با حضور متهمان و اولیای دم شهدای این حادثه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میزان  اولین جلسه محاکمه ۳ تن از عاملان حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور متهمان وکلای مدافع آنان، اولیای دم دو شهید حادثه و جمعی از جانبازان و شاهدان حمله تروریستی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی برگزار شد.

در آغاز این جلسه نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ضمن قرائت کیفرخواست به تشریح اهداف تفرقه افکنانه گروهک تروریستی داعش و تأمین سیاست‌های شوم استکبار و غرب در بر هم زدن امنیت جهان اسلام و بخصوص ایجاد ناآرامی در ایران پرداخت و بیان داشت هدف شوم داعش و عوامل سرسپرده آن جنایت و کشتن زنان و کودکان و مردان بی دفاع است که در هر دو حمله یک سال اخیر به حرم مطهر شاهچراغ (ع) سبوعیت این گروهک برای جهانیان اثبات شد.

اعتراف عاملان حمله تروریستی به شاهچراغ

اتهامات متهمان پرونده حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع)

نماینده دادستان در ادامه به اتهامات متهم ردیف اول رحمت اله نوروزاف با اسم مستعار اسلم یار پرداخت و بیان داشت: اتهامات وی محاربه و افساد فی الارض، عضویت در گروه تروریستی داعش به قصد اقدام علیه امنیت کشور، بغی است.

شیرازیان نماینده دادستان عمومی و انقلاب شیراز اتهام وارده به متهمین ردیف دوم و سوم حبیب اله عرب زاده و امر اله نظری را معاونت در افساد فی الارض و معاونت در محاربه، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همراهی با گروه تروریستی داعش خواند و افزود: مستندات، ادله و اَمارات در خصوص اتهامات وارده شامل اقاریر متهم ردیف اول در خصوص آموزش‌های نظامی و سایر متهمین بر ارتباطات سازمان یافته با عوامل داعش، مستندات مکشوفه از تلفن همراه متهم ردیف اول، ارتباطات مستمر با سرپل‌های داعش در خارج از کشور، گزارش‌های ضابطین و دستگیری در محل صحنه جرم در خصوص متهم ردیف اول است که در پرونده موجود است.

وی در پایان دفاع از کیفرخواست صادره مطابق موازین قانونی از دادگاه خواستار صدور حکم و در نظر گرفتن اشد مجازات برای متهمین شد.

در ادامه رئیس دادگاه ضمن فرا خواندن اولیای دم شهدای این حمله تروریستی و همچنین جانبازان و مصدومین حادثه و شاهدان عینی ضمن اخذ شکایت به ثبت اظهارات آنان پرداخت.

قاضی ساداتی پس از اخذ شکایات شکات پرونده، رحمت اله نوروز اف متهم ردیف اول را به جایگاه فراخواند و ضمن تفهیم مجدد اتهامات قرائت شده در کیفرخواست به وی، خواستار ارائه توضیحات مبسوط در خصوص فرایند آشنایی، جذب و عضویت در گروهک تروریستی تکفیری داعش شد.

اعتراف عاملان حمله تروریستی به شاهچراغ

نحوه آشنایی متهم ردیف اول پرونده با گروه تروریستی داعش

متهم ردیف اول نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه متهم با اشاره به اینکه تابعیت تاجیکستانی دارد گفت: از طریق یکی از پیام رسان‌های خارجی و در فضای مجازی جذب گروه داعش شدم و پس از مدتی که تحت تأثیر فردی در فضای مجازی به عقاید و ایده‌های این گروه آشنا شدم به توصیه و با هدایت همان فرد در فضای مجازی به ترکیه سفر کردم و با راهبری فردی به نام " زید" پس از ورود به ایران به صورت قاچاق و برقراری ارتباط با رابطین در تهران و قاچاقچیان به سراوان و سپس به پاکستان رفتم و پس از عزمیت به افغانستان در محل نامعلومی آموزش‌های نظامی و کار با سلاح را در افغانستان گذراندم.

بیعت متهم ردیف اول پرونده با امیر داعش برای حمله به حرم شاهچراغ (ره)

این عضو گروه داعش به نحوه ورود مجدد خود به ایران و اسکان و آشنایی با متهمین ردیف دوم و سوم پرداخت و افزود: قریب به یک ماه در نزدیک حرم شاهچراغ (ع) با کمک حبیب اله عرب زاده و امر اله نظری سکوت داشتم و پس از ارتباط مجدد با سرپل داعش و تحویل گرفتن اسلحه و بیعت با امیر داعش اقدام به حمله تروریستی در شامگاه ۲۲ مرداد کردم.

متهم ردیف اول: تصور نمی‌کردم دستگیر شوم

متهم اصلی این پرونده که توسط نیروهای مردمی و امنیتی حرم در شب حادثه دستگیر شد گفت: تصور اینکه دستگیر شوم را نداشتم و فکر می‌کردم کشته شوم.

وی ضمن پذیرش اتهامات خود تصریح کرد: تعداد افرادی را که هدف قرار دادم نشمردم و قصدم این بود عملیات را تا آخرین فشنگ موجود در خشاب ادامه دهم.

اعتراف عاملان حمله تروریستی به شاهچراغ

تهیه بنزین برای آتش زدن نمازگزاران

نوروزاف در خصوص هدفش از تهیه بنزین نیز گفت: امیر داعش به من دستور داده بود تا دو ظرف بنزین تهیه کنم، اما با یک ظرف یک و نیم لیتری بنزین در کوله پشتی وارد شدم، اما پیش آنکه به فرش‌های نمازگزاران برسم و آن‌ها را آتش بزنم دستگیر شدم.

گفتنی است در پایان، رئیس دادگاه با اعلام ختم رسیدگی این جلسه، ادامه رسیدگی به اتهامات سایر متهمان پرونده حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به جلسه آتی موکول کرد.

 دومین حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ۲۲ مرداد امسال انجام شد که عامل اصلی این حمله در محوطه حرم مطهر دستگیر و در ادامه پشتیبان و همدستان وی نیز بازداشت شدند و قرار جلب به دادرسی و کیفر خواست این پرونده نیز یکم شهریور ماه در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شیراز صادر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۰۹:۳۶

باید به سزای اعمال خود برسند هرچه سریعتر .برای اینا دادگاه لازم‌نیست .وحشی های بزدل

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۰۹:۵۳

تا کِی سهل انگاری ، هم به ساحتمقدس شاه چراغ بی احترامی بشه و زایرین ایشان رو بدبین کنند و هم استان فارس رو نا امن کردند و باعث هرج و مرج در بازار مسکن و غیره شدند خواهشمندیم .... رو بیرون کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۴۹

اگه سهل انگاری بود که نمازگزاران رو آتش زده بود ابله ، اگه سهل انگاری بود که بین اوت دوتا عملیات ۱۹۶ تکفیری بازداشت نمیشدن ابله

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۷:۴۵

میتونستی قشنگ و مودبانه جواب بدی

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۰۰

چرا این دست اوندست میکنید بکشیدشان تکه تکش کنید بفرستید برا امیر داعش

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۰۲

سلام ورود اتباع خارجی که درایران عملیات تروریستی انجام میدهند ممنوع شود

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۴۸

وقتی که عملیات تروریستی انجام میدن دستگیر میشن ها، یه ذره درست فکر کن بعد بنویس

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۰۲

خدا الهی لعنت و ریشه کن تون کنه و همچنین و دارودسته حرومزاده آدمکش تون ریشه کن و لعنت کنه

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۰۶

دادگاه واسه چیه.یاروتروریست داعشی هست.صبح زودبفرستینش بره جهنم

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۴۸

دادگاه لازمه

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۰۹

اقاتاکی باید داخل کشورشهیدبدیم خواهشایه فکری به حال اتبای غیرمجاز که داخل کشورن انجام بدید

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۱۰

لعنت خدا برفرقه وهابیت

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۱۲

سلام ، ضمن خسته نباشید به همه سربازان گمنام امام زمان عج از مسئولین محترم میخوام این بیشرفهارو بسپرن به ملت این بیشرفهارو دور میدون شهر ببندن تا صب به صب خانواده های داغ دار گوشت اینهارو از بدنشون جدا کنن و خوراک خودشون کنن حتی حیوان نباید گوشت اینهارو بخوره خدا لعنت کنه این بیشرفهای بد ذات رو احسنت به سربازان غیور ایرانی افتخار میکنم به ایرانی بودنم

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۰۰:۵۱

حرفای داعش هارو میزنی چرا.مگرمسلمان نیستی تو.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۲۳

این حرامیان را به سلاخه بکشید

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۲۶

این گروهک های تکفیری آشغال باید نابود شوند مرگ بر داعش

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۳۲

سلام این ...رو باید بفرستین جهنم هر چی سریعتر حکم اعدامشون اجرا شود..

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۰۲:۱۶

بیرون خخخخ

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۳۲

خدا از سر استاندار وشورای شهر شیراز نگذره که این ... مزدور ...متجاوز رو بیرون نمیکنن.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۷:۴۹

همشون بد نیستن احمق و ابله

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۳۳

سلام مرزهای ایران راببینید ازترکیه به ایران از ایران به پاکستان ازپاکستان به افغانستان وبابه ایران لطفا مرزهارا ببندید فکری بکنید!

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۳۳

کثافتها رو اعدام کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۳۷

بسم‌الله الرحمن الرحیم....

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۴۰

اول باید تمام رابطین در ایران را پیدا کنند بعد ورود اتباع افغانی به ایران را محدود کنندو در ملأ عام اعدام شود

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۷:۴۸

آخه نیست که این‌ها تاجیکی هستن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۴۴

این دومین بار هست حمله تروریستی می‌کنند .آیا مسئولین خودشون رو به خواب زدند که تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ نمی‌کنند .واقعا شرم آور هست

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۷:۴۶

پس چرا بین این دو جمله ۱۹۶ تکفیری بازداشت شدن؟ چرا قبل از این حمله، بزرگترین حمله تروریستی خنثی شد؟ ابله نباش

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۴۴

باید تکلیف روشن شه یانا

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۵۲

😄😄😄

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۵۶

سلام مرزهای ما قطعا نا ایمن است. شاید بر من خرده بگیرید که شما نون کولبرها را آجر میکنید و در جای گرم و نرم نشسته ای و حکم می دهی. اما نه وجود کولبر و قاچاق سازمان یافته از آن نوع که در مرزهای غربی جهت ورود انواع وسایل خانه و .... و در مرزهای شرقی برای بنزین و در مرزهای جنوبی برای قاچاق سوخت هست قطعا نگران کننده است از این بابت که یک جای کار می لنگد و اصلا فسفه وجودی خیل عزیمی از قاچاقچیان مورد قبول نیست. حال بنا به اعلام خود مراکز امنتیمان چند نفر از عوامل خرابکار و مخل امنیت ملی در قالب کولبر وارد کشورمان شده اند و آسیب زده اند. راهکار فقط بستن مرز نیست بلکه باید آنقدر شرایط اقتصادی مان در داخل خوب باشد که اصلا قاچاق برای قاچاقچیان منفعت مادی نداشته باشد. و در مرحله بعد یعنی شاید بعد از 10 سال باید مراقبت مرزهایمان را به تکنولوژی های جدید بسپاریم. خلاصه کلام اینکه بحث قاچاق و کولبری پاشنه آشیل امنیت کشورمان شده و مادامی که تدبیری در این خصوص اندیشیده نشود باز هم متضرر خواهیم بود.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۱:۰۴

آقا اینا اصلا دادگاه لازم ندارن همین الان بندازینشون وسط مردم تا تکه تکه بشن دیگه تو خوابم جرات فکر کردن به چنین بی حرمتی رو نکنن.لعنت بر داعش و لعنت به تروریست

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۱:۱۶

تورو ابوالفضل این بی شرف ها رو بدون دادگاه سریعا اعدام کنید فقط فقط براشون نذارید فقط در جا اعدام رو خواستارم

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۱:۱۶

خدا رو شکر که حداقل برای دادگاه های ایران و قضات ایران مشخص شد که محاربه یعنی چه ، و به هر کسی که در کف خیابان به پاره ای مسایل حکومت اعتراض دارند انگ محاربه نزنند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۷:۴۸

به این تروریست ها هم میگی معترض؟ نطفه ات و لقمه ات حلاله؟

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۱:۳۹

وکلای متهم کجا هستند؟

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۲:۵۹

خو به تو چه ،نکنه میخوای حمایت کنی مزدور

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۱:۴۱

بوی از انسانیت نبرده اند و کشتن زن و بچه های بی دفاع را در حرم مقدس ، افتخار می دانند و اینها پست ترین انسان‌ها هستند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۱:۵۲

باید داخل سیاه چال بدون نور قرار گیرند تا هر لحظه ارزوی مرگ کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۷:۴۷

حرف مفت نزن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۲:۰۱

فقط اعدام

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۲:۰۴

بعید بنظر میاد داعشی باشن اینها ...

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۲:۱۵

مجازات وی باید درسی برای دیگران باشد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۲:۲۰

خدا لعنتش کند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۲:۵۸

اتمام دادگاه مرخص

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۲:۴۱

باید مسوولین که با ... و سهل انگاری باعث ورود این همه آدم بدون مدرک شامل داعشی قاتل تبهکار بی فرهنگ مواد فروش جانی در بین این مهاجران است و توهینی به ملت ایران است ...

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۱۸

سهل انگاری نشده

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۳:۰۱

این ها هنوز زنده هستند خدایا اینا را از پا شروع کنید روزی یک انگشت قط کنید نمک بریزید بندازید تو ی سگ دونی دوباره فردا ی انگشت تیکه تیکه قط کنید ....

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۳:۲۰

باید هرچه سریعتر به سزای اعمالشان برسند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۴:۰۱

خدا لعنت کند شما های قصی القب را

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۵:۴۷

درود بر قضات بی پناه که با کمترین حقوق و امکانات و شهرت و بدون محافظ دارند به حقوق مردم رسیدگی و متجاوزین را مجارات می کنند کاش قوه و مردم بیشتر قدر قضات را بدانتد .

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۵:۵۷

این ها را زود تر از روی زمین پاک کنید . کشتن مردم بی گناه سزایش قصاص است . به نام اسلام و دین ، اهداف شوم استکبار جهانی را اجرا می کنند . مرگ بر امریکا و انگلیس و اسرائیل و ایادی آنها داعش ....

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۶:۵۸

خدا را شکر که توی کشوری هستم که به لطف سربازان آقا صاحب الزمان امنیت برقرار هست خدا حفظتون کنه برادران شیردل و دریادل من

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۰۱:۴۶

خدايا ماموران امنیتی سپاه.ونیروی انتظامی ما را از هر خطری حفظ بفرما انشالله که هیچ حرامی و تروریستی نتونه پا به خاک پاک ایران ما بزارد خدا حافظتان باشد انشالله

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۸:۵۴

مرگ بر داعش. کثافت حرومزاده هستن.به ملت چکار دارین وحشیها.زورتون به مردم بی گناه رسیده.لجنها این حرومزاده ها را باید باهمون بنزین بسوزن.اعدام کمه.به خدا.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۹:۱۸

میبینم کامنتا بازه

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۲۰:۰۵

این افراد کور دل وسبک مغز به جز هزینه برای جامعه هیچ سوددیگری ندارند و باید از صفحه روزگار محو شوند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۲۰:۰۸

اینا آدم نیستن با همون بنزینی که تهیه کردن باید زنده سوزانده بشن

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۲۰

این کارا دور از اسلام واقعیه

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۲۳:۵۳

مجازات سنگینی بشن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۰۰:۰۹

جانم فدای رهبرم.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۰۰:۱۷

اعدام کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۰۱:۵۰

انشالله ماموران نیروی انتظامی وسپاه هميشه سالم وتن درست باشن وتا هیچ نامردی نتونه به کسی ظلم کنه جانم فدای رهبرم وخاک پاک ایران

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۰۲:۱۲

اینا دادگاه لازم ندارن اینا باید زنده به گور بشن

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۲۱

نظرت ‌ کاملا مخالف انسانیته

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۰۲:۴۷

چه دادگاهی چه وکیلی مگه عقلتون کمه اینارا درجا باید تیربارون کنید بعدشم دهتا تیرخلاص بزنید بهشون ..نسشستین اونجا وکیل براشول گرفتین .خجالت هم نمیکشین اگر اون کار گر خدمات نبود والا اگه میتونستین کاری بکنید .ومن هم یه کارگرخدماتم اما هیچ مسئولیاهمیت به کاررا نمیده...بگزریم انشا الله ه دیگه برا همشهریامون اتفاقی نیفته..زودتر اعدامشون کنید سقت بشن برن ...روزی که اعدامشون کنن من شیرینی میدم به همسایه ها

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۰۲:۵۹

بلایی سرشون بیارید تا بقیشون عبرت بگیرن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۰۳:۲۹

اینها هر سه تا شون به اندازه مساوی ادم کشتن. وهر سه تاشون باید اعدام شن. چون اگر یکی از اینها نبود. عملیات انجام نمی شد. اگر غیر تز این باشه و یکی اعدام بشه ویکی اعدام نشه. در حق خونهای شهدا کوتاهی کردین. اگر شما طبق کتاب رای میدین. کتاب برای ترویستی نیست. بدون کتاب باید رای بدین. چون دارن اقرار میکنند. که باهم مشترک عملیات انجام دادن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۰۵:۴۷

خدا ریشه شون رو نابود کنه، اینا یک مشت حیوان پست فطرت هستند شدیدترین مجازات واسشون درنظر گرفته بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۰۸:۵۴

با سلام و درود به شهدای ایران زمین ،مشگل اینجا است چرا کنترلی رو مرزهای زمینی نیست چرا مماشات با ورود ... داریم ،دادگاه و تشریفات نیمیخواد حیف قضایی ایرانی نیست بخواد گوش به حرف یه مشت تروریست بده مرزها را بدید ....،چرا این افراد به راحتی می‌توانند به داخل ایران رفت و آمد کنند ،

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۱۹

اصلا هم اینجوری ها هم نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۱۰:۱۸

سلام

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۱۷:۱۴

مرزها را کنترل کنید...

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۲۱:۰۰

این ... ها را بدن دست من تا نشانشون بدم چه چوری ادم میکشند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۲۲:۴۶

چرا دادگاه علنی با حضور مردم برگزار نمی‌کنید؟؟؟ باید حرف های مخالفان هم شنیده شود

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۱۹

مخالفان چی؟ چرا اینقدر ابلهی؟

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۱۰:۴۸

خوش انصافا! چرا همش به اتباع گیرمیدید؟! مگه این تروریست مال تاجیکستان نیست ؟ چرا کسی اسمی از تاجیکستان نمیاره؟! بیچاره اتباع که دارند تقاص همه جانبهارا میدن .

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۷ ۰۱:۴۳

انشالله افرادی که از افغانستان می آیند اینگونه نباشند