• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402061911555
  • خبرنگار : 50176

دادستان خرم‌آباد مطرح کرد:

برخورد دستگاه قضا با ترک فعل مدیران/ بحث‌های قومیتی و طایفه‌ای نباید مانع اجرای کار شود

برخورد دستگاه قضا با ترک فعل مدیران/ بحث‌های قومیتی و طایفه‌ای نباید مانع اجرای کار شود

ایسنا/لرستان دادستان خرم‌آباد گفت: بحث‌های قومیتی و طایفه‌ای نباید مانع اجرای کار شود.

داریوش شاهون‌وند در جلسه بررسی اجرای احکام قطعی اجرا نشده از سال ۱۳۸۵ تاکنون و رفع موانع موجود که شامگاه ۱۸ شهریور در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: در انجام وظایف باید عزم جدی وجود داشته باشد و کوتاهی‌ها و توجیهات غیرمنطقی، قابل‌قبول نیست.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی در عدم اجرای احکام قطعی، مرور زمان است زیرا خسارت‌های زیادی را وارد کرده است.

شاهون‌وند تصریح کرد: مدیرانی که کار انجام نداده‌اند و ترک فعل داشته‌اند؛ بایستی تمام خسارات از لحاظ تضییع بیت‌المال، هزینه و... را پرداخت کنند و این موضوع به هیچ‌گونه قابل‌اغماض نیست.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شغلی را پذیرفته‌اید باید مشکلات و سختی‌های آن را نیز پذیرا باشید. نه اینکه به دنبال مستمسک و توجیهی برای عدم انجام فعالیت و اجرای کار باشید.

دادستان خرم‌آباد اضافه کرد: ارگان قضایی با تمامی ارگان‌ها همکاری می‌کند اما ترک فعل محرز با هیچ توجیهی قابل‌اغماض نیست.

شاهون‌وند بیان کرد: مدیری که ترم فعل کند باید به مراجع قضایی معرفی شود و برخوردهای لازم صورت گیرد. علاوه بر این، با هر کدام از ضابطین که با توجیهات غیرقانونی‌شان مانع از اجرای کار شوند؛ برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: اعلام جرم علیه مدیران استعلام شود تا رسیدگی صورت گیرد تا برخوردهای لازم صورت گیرد و به وظایف خودمان عمل می‌کنیم.

دادستان خرم‌آباد اظهار کرد: بحث‌های قومیتی و طایفه‌ای نباید مانع اجرای کار شود زیرا اجرای احکام و قانون مهم است. و در این راستا هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست.

شاهون‌وند تصریح کرد: هر مدیری باید به نماینده حقوقی ارگان خود   بیشترین بها را بدهد و از آن‌ها مطالبه گر باشد تا در پیشبرد و رفع مشکلات حقوقی، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند پیشگیری بسیار مهم است و باید روی این موضوع جدیت وجود داشته باشد. اگر در جایی دیده شد که تخریب هزینه‌های زیادی به دولت وارد می‌کند؛ تعامل کنید.

دادستان مرکز لرستان اضافه کرد: قبل از تخریب مکاتبات لازم با مالکین متخلف صورت گیرد که در صورتی که خودشان اقدام به جمع‌آوری نکنند و موعد مقرر به اتمام برسد باید هزینه‌های تخریب و ماشین‌آلات و... پرداخت کنند.

شاهون‌وند بیان کرد: معتقدم می‌توانید با همکاری، هماهنگی و تعامل بین بخشی و بین دستگاهی می‌توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. عزم و جزم بیشتر شود و با راهکارهای قانونی درست و در موعد مقرر اقدام کنید.

وی ادامه داد: در راستای چالش‌ها و رفع موانع، سند تهیه کنید و در اجرای آن‌ها از همکاران با دانش علمی و تجربی بهره بگیرد تا به بهترین عملکرد دست پیدا کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha