• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402061911668
  • خبرنگار : 50161

تحت پوشش قرار گرفتن حدود ۳۰۰ کودک امداد بگیر بهزیستی در زنجان

تحت پوشش قرار گرفتن حدود ۳۰۰ کودک امداد بگیر بهزیستی در زنجان

ایسنا/زنجان معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: نزدیک به ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند که به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت کرده و از چرخه خدمات آموزشی و حمایتی بهزیستی برخوردار هستند.

مریم کرمی صبح امروز (۱۹ شهریورماه) در جمع خبرنگاران درخصوص برنامه مراقبت در خانواده تصریح کرد: برنامه مراقبت در خانواده مجموعه اقداماتی است که با هدف توانمندسازی فردی، اجتماعی و رفع نیازهای کودکان از بدو پذیرش آنان، با رعایت ضوابط کار تیمی تدوین، مرور و مورد بازنگری قرار می‌گیرد و مبتنی بر مجموعه فعالیت‌های تربیتی و پرورشی مرتبط با هر کودک است.

وی افزود: پیگیری امور فرزندان در خانه‌ها برای کسب اطمینان از تحقق اهداف اداره‌کل بهزیستی استان زنجان در راستای ایجاد محیطی امن و سالم برای رشد مناسب کودک و توانمند سازی همه جانبه کودک از فعالیت‌های معاونت امور اجتماعی استان است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه زندگی کودکان ونوجوانان در خانه های شبانه روزی از دید گاه کارشناسی سازمان بهزیستی یک راهکار موقتی است؛ لذا در برنامه های آموزشی تلاش می شود تا متناسب با شرایط خانواده وکودک افراد گروه هدف به خانواده زیستی یا جایگزین سپرده و با اولویت رعایت مصالح عالیه حمایت‌های لازم به کودک و خانواده ارایه شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان یادآور شد: بازدید از خانه‌ها و نظارت جهت اصلاح نقایص و تشویق نقاط قوت، همیشه در برنامه‌های اداره‌کل جهت حصول اطمینان در راستای تحقق اهداف رفاهی، مراقبتی و تربیتی فرزندان تحت مراقبت و سرپرستی صورت گرفته و مشاوره‌های لازم ارائه می‌شود.

وی مراقبت از کودکان فاقد سرپرست موثر در خانه‌های شبانه‌روزی که زیرنظر سازمان بهزیستی فعالیت دارند را یکی از حمایت‌های این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: بهزیستی علاوه بر نگهداری از چنین کودکانی در مراکز، به دو روش مراقبت و پرورش نزد خانواده زیستی (پدر، مادر، جد پدری و وصی) یا خانواده جایگزین از کودکان حمایت می‌کند.

کرمی ادامه داد: اولویت نخست ما برای کودکانی است که به سبب فقدان سرپرست موثر به مراکز نگهداری سازمان بهزیستی سپرده می‌شوند و با رعایت قانون و در نظر گرفتن مصالح خانواده بازپیوند به خانواده می‌باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: در همین راستا، نزدیک به ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند که به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت کرده و از چرخه خدمات آموزشی و حمایتی بهزیستی برخوردار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha