• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402061911702
  • خبرنگار : 71460

حالا دنبال ستاره ششم باش!

حالا دنبال ستاره ششم باش!

نیمار بعد از شکستن رکورد گلزنی پله در تیم ملی برزیل حالا یک هدف بزرگ دارد و آن هم قهرمانی در جام جهانی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، ۸ سپتامبر ۲۰۲۳؛ این روز برای همیشه در تاریخ فوتبال برزیل حک خواهد شد. این روزی است که نیمار از  رکورد پله بهترین بازیکن تاریخ کشورش پیشی گرفت.

ستاره سلسائو که از لیگ فرانسه راهی الهلال شد، حالا بهترین گلزن تاریخ تیم ملی برزیل شد.

نیمار که در جام جهانی ۲۰۱۴ به دلیل مصدومیت در دیدار با کلمبیا، تورنمنت را به تلخی به پایان برد، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ ناکام بود و حتی نتوانست به دیدار نهایی برسد و از نظر دستاوردهای تیمی نمی‌تواند با پله مقایسه شود.

دو گل نیمار به بولیوی، او را به صدر فهرست برترین گلزنان تاریخ تیم ملی برزیل رساند و حالا ۷۹ گل را به ثمر رسانده است و هنوز چندین سال در پیش است تا تعداد گل‌هایش را افزایش دهد.

او دیگر بازیکنان بزرگ تاریخ برزیل مانند رونالدو (۶۲)، روماریو (۵۶)، زیکو (۴۸)، به‌به‌تو (۳۸) و ریوالدو (۳۵) را پشت سر گذاشت. البته با در نظر گرفتن تمامی بازی‌ها پله در ۱۱۱۵ بازی در دوران بازیگری خود ۱۰۸۸ گل به ثمر رساند. او در سال ۱۹۷۷ پس از دو فصل حضور در آمریکا از فوتبال خداحافظی کرد.

نیمار سال ۲۰۱۳ برزیل را به عنوان قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها هدایت کرد اما هنوز نتوانسته است تیمش را به فینال جام جهانی برساند. نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ بهترین نتیجه نیمار با تیم ملی برزیل در این رقابت‌ها بوده است. او قهرمانی برزیل در کوپاآمه‌ریکا ۲۰۱۹ را به دلیل مصدومیت از دست داد و در فینال سال ۲۰۲۱ مقابل آرژانتین که تیمش شکست خورد، در زمین حاضر بود. این بازیکن ۳۱ ساله دوران درخشان باشگاهی داشته و دو قهرمانی لالیگا، یک لیگ قهرمانان اروپا، پنج قهرمانی لیگ یک فرانسه و یک کوپالیبرتادورس را تجربه کرده است.

آغاز یک اسطوره

۱۰ آگوست ۲۰۱۰ - ۱۳ سال و ۱ ماه پیش، نیمار که تنها ۱۸ سال داشت،  پس از موفقیتی درخشان در سانتوس، توسط مانو منزس که به تازگی هدایت نیمکت سلسائو را بر عهده گرفته بود، به تیم ملی کشورش دعوت شد.

منزس با آگاهی از استعدادی که  نیمار داشت، او را به تیم ملی این کشور دعوت کرد. از ۱۰ آگوست ۲۰۱۰ تا ۸ سپتامبر ۲۰۲۳، ۱۳ سال و ۱۲۵ بازی سپری شد تا نیمار به رکورد ۷۹ گل برسد.

با وجود عدم کسب نتایج درخشان، نیمار از منظر فردی رکوردهای خوبی در برزیل داشته است. ژاپن این را به خوبی می‌داند چرا که تا به حال ۹ گل از او دریافت کرده است. نیمار بیش از هر تیم دیگری توانسته است به ژاپن گلزنی کند.

نیمار در ۳۱ سالگی و با وجود ترک فوتبال اروپا در تابستان امسال، می‌خواهد به تاریخ سازی با برزیل ادامه دهد و او یک هدف در سر دارد: نشاندن ششمین ستاره روی سینه سلسائو در جام جهانی ۲۰۲۶.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha