• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402061911729
  • خبرنگار : 71610

هلاکت ۱۱۱ تروریست در عملیات ارتش سوریه در حومه ادلب + فیلم

هلاکت ۱۱۱ تروریست در عملیات ارتش سوریه در حومه ادلب + فیلم

وزارت دفاع سوریه از عملیات منحصربفرد ارتش این کشور با همکاری نیروی هوایی روسیه در حومه ادلب و هلاکت ۱۱۱ تروریست در نتیجه این عملیات خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: یگان‌های ارتش با همکاری نیروی هوافضای روسیه در یک عملیات منحصربفرد مقرهای سازمان‌های تروریستی در ادلب را هدف قرار داده و تعدادی از تروریست‌ها را نابود کردند.

در این بیانیه آمده است: در نتیجه نقض مستمر توافق کاهش تنش در حومه حماه و ادلب و حملات مکرر سازمان‌های تروریستی مسلح به مناطق امن و اماکن نیروهای مسلح سوریه، یگان‌های نیروهای مسلح دلاور سوریه با همکاری نیروی هوافضای روسیه، یک عملیات را برای هدف قرار دادن مقرهای این سازمان‌های تروریستی انجام داد.

وزارت دفاع سوریه گزارش داد: نیروهای سوریه با رصد تحرکات تروریست‌های در حال فرار، مکان‌ها و مقرهایی را که در آن پناه گرفته بودند مشخص کردند و آنها را هدف حملات موشکی و هوایی قرار دادند که منجر به انهدام آنها شد و همچنین تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: اهداف با دقت بالایی رصد شدند و سپس نیروهای توپخانه و یگان موشکی ارتش سوریه و نیروی هوافضای روسیه حملات متمرکزی را به مقرهای مشخص شده انجام دادند.

طبق این بیانیه، این عملیات که منجر به هلاکت ۱۱۱ تروریست ازجمله چند سرکرده شد که بیشتر آنها عضو گروه موسوم به «انصار التوحید» بودند.

وزارت دفاع سوریه همچنین اعلام کرد که بیش از ۸۰ تروریست در این عملیات زخمی شدند.

هفته پیش تروریست‌های گروه «انصار التوحید» با حمایت توپخانه‌ای گروه تروریستی «هیئت تحریرالشام» (جبهه النصره سابق) علیه پایگاه‌های ارتش سوریه دست به حمله زدند و یک تونل را در مسیر یکی از تپه‌های جنوب ادلب منفجر کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha