• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061911834
  • خبرنگار : 50107

شهردار مشهد:

۳۰۰ اتوبوس در مشهد نیاز به نوسازی دارد

۳۰۰ اتوبوس در مشهد نیاز به نوسازی دارد

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: در حوزه اتوبوسرانی ١٧۵٠ اتوبوس، میدل‌باس‌ و مینی‌بوس‌ در مشهد فعالیت دارند که بیش از ١٣٠٠ دستگاه آن ناوگان اتوبوس است و حدود ٣٠٠ اتوبوس نیاز به نوسازی دارد که نوسازی آن‌ها نیز عنایت ویژه شما را می‌طلبد.

محمدرضا قلندر شریف امروز ۱۹ شهریورماه، در آیین رونمایی از  ‌١٢۵ دستگاه ون و ٢۵ دستگاه اتوبوس که در  عرصه صبحگاه سابق ارتش برگزار شد، خطاب به وزیر کشور اظهار کرد: اتوبوس‌ها و ون‌هایی که امروز رونمایی می‌شود همان‌هایی است که دستور داده بودید به شهرداری مشهد تحویل داده شود. این اتوبوس‌ها و ون‌ها به قدوم زائران پیاده‌ای که به مرز اعزام شدند، متبرک است، این دستگاه‌ها زائران را سرویس‌دهی کردند و بازگشتند.

وی با بیان اینکه در مشهد چهار خط قطار شهری داریم، عنوان کرد: دو مسیر بهره‌برداری شده و خط سه و چهار باقی مانده که فاز یک خط سه از میدان شهدا تا پایانه مسافربری سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، این خط تا درب باب الجواد(ع) حرم مطهر سرویس‌دهی می‌کند.

قلندر شریف افزود: خط یک زائرانی که از فرودگاه مشرف می‌شوند، سرویس‌دهی می‌کند، خط دو زائران را از راه آهن و خط سه نیز زائران را از پایانه مسافربری سرویس‌دهی خواهد کرد.

شهردار مشهد از وزیر کشور درخواست و عنوان کرد: از ۴ هزار میلیارد اوراق مشارکت که ۲ هزار میلیارد تومان سهم شهرداری و ۲ هزار میلیارد تومان سهم دولت بوده، امسال هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان محقق شده است. امیدواریم با دستور وزیر باقی‌مانده اوراق نیز برای شهرداری محقق شود. همچنین ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی از خط سه و چهار قطار شهری باقی مانده که پرداخت آن عنایت شما را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در حوزه اتوبوسرانی ١٧۵٠ اتوبوس، میدل‌باس‌ و مینی‌بوس‌ در مشهد فعالیت دارند که بیش از ١٣٠٠ دستگاه آن ناوگان اتوبوس است و حدود ٣٠٠ اتوبوس نیاز به نوسازی دارد که نوسازی آن‌ها نیز عنایت ویژه شما را می‌طلبد.

قلندر شریف با اشاره به اینکه هزینه ٧۶ دستگاه اتوبوس که سهم شهرداری بوده، پرداخت شده و نیاز به دستور وزیر دارد تا به اتوبوسرانی اضافه شود، تصریح کرد: ١٠٠٠ دستگاه اتوبوس نیز در سفر رئیس‌جمهور در دستور کار ایشان قرار گرفت که باید محقق شود. در تاکسیرانی نیز ١١ هزار تاکسی در مشهد فعالیت می‌کنند، بیش از ۳۰۰۰ تاکسی با قدمت بیش از ١٠ تا ١٢ سال داریم که نیاز به نوسازی دارند.

شهردار مشهد گفت: در بخش پایلوت اتوبوس برقی در کشور، مسیر خط یک بی‌آرتی ظرفیت ۱۰۰ دستگاه را دارد که روزانه ۱۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا خواهد کرد. محقق شدن این موضوع نگاه ویژه وزیر کشور را می‌خواهد. همچنین خواستار این هستیم که تاکسی‌های برقی در مشهد نیز محقق شود .‌

وی خاطرنشان کرد: تمام همکاران ما در شهرداری مشهد، مسئولان و مدیران استانی بسیج شدند تا در دهه پایانی صفر استقبال و پذیرایی خوبی از زائران داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha