• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402061911841
  • خبرنگار : 50046

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

افراد بالای ۶۰ سال دُز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند

افراد بالای ۶۰ سال دُز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افراد بالای ۶۰ سال دُز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند.

دکتر محمدرضا اکبری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه با گذشت حدود یک سال از تزریق واکسن کرونا، آنتی بادی‌های ضد کرونا در بدن افراد کاهش یافته است، افزود: در افراد بالای ۶۰ سال به علت سیستم ایمنی ضعیفی که دارند، توصیه وزارت بهداشت این است که حتما برای آن ها دُز یادآور تزریق شود.

وی اظهار کرد: افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند یا بیماری‌هایی دارند که سیستم ایمنی‌شان ضعیف می‌شود یا داروهایی را مصرف می‌کنند که سبب نقص و اختلال در سیستم ایمنی‌شان می‌شود، توصیه بر این است که دُز یادآور را تزریق کنند.

اکبری با بیان اینکه پروتکل اعلامی درباره افراد بالای ۶۰ سال است که باید نسبت به دریافت دز بوستر اقدام کنند، ادامه داد: معمولا به طور متوسط، شش ماه زمان برای تزریق دز بوستر بعد از تزریق دز دوم در نظر گرفته می‌شود، به طوری که بعد از شش ماه به دلیل اینکه آنتی‌بادی‌ها کاهش می‌یابد، توصیه می‌شود که دز بوستر برای افرادی که در ریسک ابتلا به بیماری کووید هستند، تزریق شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه نزدیک شدن به فصل سرد، زمینه بروز بیماری های تنفسی را بیشتر کرده است، عنوان کرد: افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه ای می توانند برای دریافت دز یادآور به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

وی به تزریق واکسن آنفلوآنزا برای این گروه و سایر گروه های سنی نیز اشاره کرد و گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا ۱۵ شهریور تا آبان ماه است و افراد می‌توانند با مراجعه به بخش خصوصی نسبت به دریافت و تزریق این واکسن نیز اقدام کنند.

اکبری تاکید کرد: همزمانی تزریق واکسن آنفلوآنزا و کرونا نیز هیچ منعی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha