• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402061911916
  • خبرنگار : 50123

ورود ۱۰ هزار دوز واکسن سه گانه به چهارمحال و بختیاری

ورود ۱۰ هزار دوز واکسن سه گانه به چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص واکسن سه‌گانه در استان، گفت بحث کمبود واکسن موضوع کشوری بود که خوشبختانه از شنبه گذشته ۱۰ هزار دوز واکسن وارد استان شد که در مراکز بهداشتی موجود و به صورت رایگان تزریق می‌شود.

به گزارش ایسنا، ارسلان خالدی‌فر ۱۹ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم، اظهار کرد: در این دولت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای غیر مصرفی وارد استان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد وجود شش دستگاه ام آر آی، دستگاه سیتی آنژیوگرافی فوق پیشرفته، دستگاه رادیوتراپی فوق پیشرفته، دستگاه ونتیلاتور، اکو و ... را از جمله تجهیزات ورودی به استان دانست و افزود: در دولت سیزدهم دو شهرستان بن و کیار به دستگاه دیالیز مجهز شدندو در شهرستان خانمیرزا و فلارد نیز شبکه بهداشت راه‌اندازی شد.

وی گفت: در گذشته مردم استان برای پیوند کبد مجبور به رفت و آمد به استان‌های مجاور بودند، اما اکنون دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد به مرکز پیوند کبد غرب کشور تبدیل شده که این افتخاری برای نیروهای بومی و مستعد استان است.

خالدی‌فر در خصوص واکسن سه‌گانه در استان، تصریح کرد: بحث کمبود واکسن موضوع کشوری بود که خوشبختانه از شنبه گذشته ۱۰ هزار دوز واکسن وارد استان شد که در مراکز بهداشتی موجود و به صورت رایگان تزریق می‌شود، همچنین حدود ۱۵ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های بخش خصوصی استان موجود است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از سویه جدید کرونا در کشور اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: باید مراقبت و پیشگیری در خصوص آنفلوآنزا و کرونا انجام شود، البته کرونا در کشور از حالت اپیدمی خارج شده است، اما نباید مراقبت فراموش شود.

خرید دستگاه ام آر آی برای بیمارستان تامین اجتماعی فرخشهر

در ادامه عبدالله مختاری، مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نبود دستگاه آم آر آی در بیمارستان‌های تحت پوشش تامین اجتماعی، اظهار کرد: خوشبختانه مجوز لازم برای دستگاه آم آر آی در بیمارستان تامین اجتماعی امام علی فرخشهر اخذ و دستگاه خریداری شده است که تا پایان سال برای بیمه‌شدگان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: دستگاه سی‌تی اسکن در بیمارستان تامین اجتماعی فرخشهر موجود است اما برای رفاه حال مردم، قراردادهایی از سوی تامین اجتماعی با بیمارستان‌های هاجر، ولیعصر و کلینیک پارس منعقد شده و سقف بیمه‌ای برای استفاده مردم از خدمات مراکز فوق وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha