• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402061911926

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

توسعه کشت گلخانه‌ای در فارس نیازمند مشوق است

توسعه کشت گلخانه‌ای در فارس نیازمند مشوق است
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بر ضرورت تدوین و اعمال مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران برای توسعه گلخانه‌ها تاکید و اضافه کرد: باید ترتیبی اتخاد شود تا واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالاتر در اولویت دریافت بسته‌های حمایتی و تشوقی قرار گیرند.

مجتبی دهقان‌پور یکشنبه ۱۹ شهریور در نشست بررسی پیشرفت فیزیکی گلخانه‌ها در استان فارس بیان کرد: در شرایط امروز که سیاست‌های کلان کشور به دنبال کاهش تورم و جلوگیری از رُشد پایه پولی است باید متقاضیانی که با سرمایه شخصی اقدام به ایجاد و توسعه گلخانه می‌کنند، حمایت بیشتری شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اغناء سازی سرمایه‌گذاران به شرایط کنونی و کمبود منابع اعتباری برای اعطاء تسهیلات امری بدیهی و لازم است، اظهار کرد: با اقناع متقاضیان، علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه گلخانه و کشاورزی بی شک راه حل‌های جایگزین برای تهیه منابع لازم را دنبال می‌کنند.

دهقان پور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه گلخانه از جمله بخش‌های دارای ارزش افزوده مناسب است، افزود: تسریع در به بهره‌برداری رساندن واحدهای در حال ساخت می‌تواند از خواب سرمایه و مستهلک شدن تأسیسات جلوگیری و به بازگشت سرمایه در یک دوره کوتاه تر کمک کند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به لزوم استفاده از ظرفیت ایجاد گلخانه‌های کوچ مقیاس نیز پرداخت و اضافه کرد: با استفاده از قابلیت‌های نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی می‌توان به توسعه این نوع گلخانه‌ها در قالب مشاغل خانگی کمک کرد. 

دهقان‌پور با اشاره به اینکه در کشاورزی تنها نگاه به تولید راهگشا نخواهد بود، عنوان کرد: توجه به مصرف بهینه نهاده‌ها به ویژه آب و ارزیابی شرایط بازار محصولات دو موضوع مهم در کنار نگاه تولیدی در کشاورزی است که به صورت همگام باید مد نظر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha