• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402061911973
  • خبرنگار : 50214

در مراسم معارفه رئیس دادگستری میبد مطرح شد؛

اقناع و توجیه مردم رسالت مقام قضایی است

اقناع و توجیه مردم رسالت مقام قضایی است

ایسنا/یزد طی مراسمی و بر اساس حکم صادره از سوی حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای» رئیس قوه قضاییه، «مرتضی حدادزاده» به سمت رئیس دادگستری شهرستان میبد منصوب و از تلاش‌های چندین ساله «علیرضا حسین بیگی» تقدیر شد.

«مرتضی حدادزاده» رئیس جدید دادگستری شهرستان میبد امروز یکشنبه در این مراسم گفت: یک مقام قضایی باید در کنار صدور آرای متقن و مستدل، توجیه و اقناع اصحاب پرونده را نیز در دستور کار داشته باشد.

وی افزود: زمانی که تمام همت و تلاش دشمن بر ایجاد یأس، ناامیدی و بی اعتمادی در مردم است، باید قدرت اقناع مردم افزایش یابد.

حدادزاده تصریح کرد: رأی درست، متقن و مستدل  همراه با توجیه و اقناع اصحاب پرونده در جلب رضایت مردم مؤثر است.

این مقام قضایی بیان کرد: نیاز امروز جامعه امید آفرینی، اعتماد افزایی و نشاط اجتماعی است که این امر با انجام خدمت مضاعف و گره گشایی از مردم صورت خواهد گرفت.

حدادزاده همچنین اظهار کرد: استفاده از نهادهای داوری و میانجیگری و شوراهای حل اختلاف برای تسریع در انجام کار و ارتقای رضایتمندی مردم از اموری است که مورد اهتمام خواهد بود.

مردم بهترین قاضی عملکرد مسئولان

«چمران بهارلویی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد نیز در این مراسم گفت: مردم بهترین قاضی عملکرد مسئولین هستند و رضایت مردم بهترین ملاک ارزیابی است.

وی مردم‌داری، تواضع، اخلاق مداری و قانون محوری را شاخصه مهم رئیس سابق دادگستری شهرستان میبد دانست و گفت: فرصت خدمت، موهبتی الهی است که انسان از طریق آن می‌تواند با عزم و اراده گره گشای مشکلات مردم باشد.

وی افزود: اهتمام به حل اختلافات با شیوه‌های شبه قضایی، تلاش در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در شهرستان صنعتی میبد و عزم جدی در زمینه برگزاری شورای حفظ حقوق بیت المال و حل مشکلات مردم و صیانت از اموال عمومی از دیگر موضوعات شاخص عملکردی رئیس سابق دادگستری شهرستان میبد بود.

این مقام قضایی با اشاره به معارفه مرتضی حدادزاده به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان میبد، تصریح کرد: قدر مسلم فرد منتخب برای کرسی ریاست دادگستری شهرستان میبد با توجه به گستردگی، صنعتی بودن، مهاجر پذیری شهرستان، فردی، بسیار پیگیر و فعال و پویاست که می‌تواند بر مشکلات این عرصه برآید.

وی اظهار کرد: مردم‌داری، پیگیری امور، تلاش مضاعف و مدیریت ارزنده از شاخصه‌های رئیس جدید دادگستری است.

بهارلویی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش امیرمومنان در نهج البلاغه، ابراز کرد: در سختی‌ها و تنگناها انسان باید به سمت خدا فرار کند چرا که امن‌ترین مسیر برای غلبه بر سختی‌ها و پیروزی در آزمون‌های الهی همان دامن حضرت حق است که همه چیز از آن اوست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha