• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402061911984
  • خبرنگار : 50181

خدمت‌رسانی هلال احمر کرمانشاه به ۱۶۴ هزار زائر اربعین

خدمت‌رسانی هلال احمر کرمانشاه به ۱۶۴ هزار زائر اربعین

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از ارائه خدمات به بیش از ۱۶۴ هزار زائر در ایام اربعین خبر داد.

محمد باقر محمدی با اشاره به خدمات‌رسانی هلال‌احمر استان به بیش از ۱۶۴ هزار نفر از زائرین اربعین حسینی گفت: این خدمات شامل اسکان اضطراری، راهنمایی زوار، خدمات  داوطلبانه، امداد و نجات و... بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کرمانشاه،ا ین مسئول از اسکان اضطراری ۵۰۶۳ نفر از زوار در مراکز اداری و امدادی جمعیت هلال احمر سطح استان خبر داد.

وی همچنین از انجام ۱۰۱ مورد عملیات امداد و نجات از سوی تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر در ایام اربعین یاد کرد و ادامه داد: ۷۸ مورد از این حوادث جاده‌ای بوده و در مجموع این حوادث ۲۰۸ مصدوم توسط تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمدی اظهار کرد: در حوزه برون مرزی نیز با اتخاذ تدابیر لازم و بر اساس هماهنگی با مراجع ذیصلاح، زوار تا کیلومترها داخل خاک عراق (استان دیالی) از خدمات بشردوستانه و امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بهرمند بودند و تیم های عملیاتی مستقر در منذریه خدمات مناسبی ارائه کردند، به‌طوریکه در این ایام ۶۹ نفر مصدوم و پنج نفر فوتی توسط عوامل امدادی این جمعیت از خاک عراق به داخل کشور منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح اربعین هلال احمر از ابتدای ماه صفر( ۲۷ مرداد) آغاز شد، گفت: در این طرح محورهای مواصلاتی سطح استان تا مبادی خروجی مرزهای خسروی و مهران با ایجاد و تقویت پایگاه‌ها و پست های موقت امدادی زیر چتر حمایتی و خدمات‌رسانی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه قرار گرفت.

محمدی تصریح کرد: در این رویداد معنوی و مذهبی بیش از ۳۰۰۰ نفر از نیروهای امدادی، اعضای جوانان، داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر در قالب ۵۱۷ تیم ایفای نقش کردند.

وی تاکید کرد:خدمات امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تا زمان بازگشت آخرین نفرات از زوار استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha