• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402061911995
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به همت انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل؛

کتاب «کاربرد نرم‌افزار Minitab در تحلیل‌های آماری و مهندسی» منتشر شد

کتاب «کاربرد نرم‌افزار Minitab در تحلیل‌های آماری و مهندسی» منتشر شد

ایسنا/اردبیل این کتاب توسط دکتر آرمین ساعد موچشی، دکتر شراره فارغی و دکتر محمدرضا شیری اعضاء هیات علمی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر واقع در استان البرز تالیف شده است.

به گزارش ایسنا، این کتاب برای مدرسین دروس آماری دانشگاهی، محققین و دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی دکترا و کارشناسی ارشد و همچنین مقاطع پایین تر که در صدد انجام هرچه راحتر و مناسب تر تجزیه و تحلیل داده های خود با روش های چند متغیره آماری هستند به گونه ای که بتوانند اطلاعات بیشتر و کاربردی تری از داده هایشان را استخراج نمایید.

با توجه به اینکه روشهای آماری چند متغیره در اکثر رشته های دانشگاهی مربوط به علوم زیستی، علوم پایه و علوم انسانی تدریس گردیده و به کار برده می شود، این کتاب می تواند به عنوان یک کتاب کمک آموزشی و حتی کتاب اصلی آموزشی جهت فراگیری این روش های آماری باشد.

 در کتاب کاربرد نرم‌افزار Minitab در تحلیل‌های آماری و مهندسی سعی بر آن شده است که در ابتدا یک تعریف و توصیف و به اصطلاح یک دید کاملی از هر کدام از روش های آماری چند متغیره به خواننده کتاب داده شود به نحوی که حتی خوانندگانی که پیش فرض و دانش بسیار پیشرفته ای از این روش ها را ندارند، بتوانند به آنها را درک کنند، بنابراین درحدامکان از به کار بردن فرمول ها و معادله های سنگین برای یادگیری این روش ها در کتاب پرهیز شده و در ادامه برای هر کدام از روش های چند متغیره آماری مثال هایی عملی و کاربردی با استفاده از داده های جمع‌آوری شده توسط خود مؤلفین آورده شده و توجیه و تفسیر داده ها به طور مفصلی شرح داده شده است.

تصاویری که از مراحل انجام تجزیه ها و نتایج آنها آورده شده کاملا جامع و قابل درک است و از طرفی فصل های مختلف کتاب نیز چنان نوشته شده است که خواننده بتواند با مطالعه هر فصل اطلاعات کاملی را از آن بدست آورد.

کتاب «کاربرد نرم‌افزار Minitab در تحلیل‌های آماری و مهندسی»، ۱۶۰ صفحه ای، در ۵ فصل تالیف شده است و به قیمت ۱۴۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha