• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402061912002
  • خبرنگار : 50123

وضعیت مطلوب چهارمحال و بختیاری در شاخص‌های امنیتی

وضعیت مطلوب چهارمحال و بختیاری در شاخص‌های امنیتی
عکس تزئینی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در بسیاری از شاخصه‌ها از جمله سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و ... وضعیت چهارمحال و بختیاری مطلوب ارزیابی شده است.

یدالله گودرزی ۱۹ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی استان و همراهی و حمایت مردم، در بسیاری از شاخصه‌ها از جمله سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و ... وضعیت چهارمحال و بختیاری مطلوب ارزیابی شده است.

وی در خصوص تامین امنیت گردشگران به استان، افزود: آمار موجود از افزایش چشمگیر ورود گردشگران به استان در روزهای گذشته داشته است که هیچ مشکلی برای گردشگران پیش نیامد، همچنین در بحث امنیت همایش‌ها و مراسم به مناسبت‌های مختلف در استان برگزار شده، با امنیت کامل تشکیل شده است.

گودرزی در پایان به ناآرامی‌های سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: به واسطه ارزیابی‌های موجود در سطح ملی، چهارمحال و بختیاری جزو اولین استان‌های با کمترین مشکلات در بحث ناآرامی‌ها گزارش شد که خوشبختانه با توجه به تدابیر، تمهیدات و همراهی مردم این موضوع خسارت جانی در پی نداشت.

به گفته وی، ۲۰ کمیته تخصصی در استان در زمینه امنیتی فعالیت می‌کنند که تلاش‌هایشان در همه حوزه‌ها، تامین امنیت در استان است.

نقش رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی

در ادامه شهرام خواجوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه موضوع خودکشی به عنوان یک پدیده استان‌های زاگرس‌نشین را درگیر کرده است، اظهار کرد: این مساله، خاص استان چهارمحال و بختیاری نبوده است.

به گفته وی، یکی از اقدامات انجام شده در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از ابتدای دولت سیزدهم، شرح وظایف دستگاه‌ها از جمله بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و ... بوده که اقدامات موثری صورت گرفته است، به طوری‌که سال گذشته برنامه‌های استانی در خصوص کاهش موضوع خودکشی طراحی شد که ۹ برنامه دیگر آماده شده و خروجی این اقدامات منجر به طراحی سند کاهش آسیب‌های اجتماعی استان خواهد شد.

خواجوی بیان کرد: سال گذشته بحث خودکشی در استان حدود ۱۰ درصد کاهش یافت، اما از ابتدای امسال در برخی مناطق، آمار خودکشی افزایش یافت که جلسات متعددی با معتمدین و شوراها برگزار و برنامه‌هایی در این راستا اجرایی شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به همگرایی شکل گرفته میان دستگاه‌های دخیل در امر آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های اجرایی وظیفه خود را در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهند، اما بخشی از کارها به تشکل‌های مردمی ارتباط دارد و لازم است رسانه‌ها نیز در بحث اطلاع‌رسانی، افزایش سطح آگاهی مردم در حوزه اجتماعی و فرهنگی تلاش کنند تا این موضوع در سطح استان افزایش یابد.

توزیع اعتبار قرآنی به موسسات به‌واسطه ارائه طرح

در ادامه پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شورای اطلاع‌رسانی استان شورایی است که سیاست‌گذاری‌های کلان توسط افراد حقیقی و حقوقی در آن انجام می‌شود که تعدادی از خبرنگاران عضو این شورا هستند.

وی در ادامه با اشاره به وجود حدودا ۲۲ مجموعه قرآنی دارای مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان، افزود: سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه قرآنی میان موسسات استان توزیع شد، اما سیاست فعلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع اعتبار در صورت ارائه طرح است که متاسفانه سال گذشته طرح‌های چندانی به این اداره‌کل ارسال نشد، امید است امسال فعالیت‌ها با ارسال طرح‌های قرآنی از سوی موسسات افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص تسهیلگری مجوزهای موسسات قرآنی در استان، خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که در شهرستان‌هایی از جمله اردل، لردگان و کوهرنگ که از وجود نعمت موسسات قرآنی برخوردار نیستند، با سرعت بیش‌تری مجوز موسسات قرآنی نیز برای آن‌ها صادر شود.

اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ وقف قرآنی نقش‌آفرین باشند

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسماعیلی در خصوص ظرفیت‌های این نهاد در حمایت از فعالیت‌های قرآنی استان، اظهار کرد: فعالیت‌های مجموعه اوقاف و امور خیریه استان در بخش فرهنگی مبتنی بر درآمدهای موقوفات است که در حوزه قرآنی، ضعف در موقوفات قرآنی در استان داریم که طبعاً اهالی رسانه می‌توانند اوقاف را در زمینه ترویج فرهنگ وقف قرآنی یاری دهند.

وی با اشاره به در پیش بودن مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان، ادامه داد: این رویداد بزرگ قرآنی در مرحله شهرستانی برگزار شد و روزهای ۲۱ و ۲۲ شهریورماه نیز مرحله استانی آن با محوریت شعار لبیک یا قرآن ناظر بر محکومیت اهانت به قرآن کریم طی یک همایش استانی و با حضور قاری بین‌المللی مهدی غلام‌نژاد برپا خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد: ۷۳۰ شرکت‌کننده بانو و آقا در این دوره از مسابقات سراسری قرآن در بخش‌های آوایی و معارفی شرکت داشتند که بخش آوایی مرحله استانی در پیش است.

با اعتبارات اندک نمی‌توان کار فرهنگی جدی انجام داد

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در خصوص چگونگی حمایت این نهاد از مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، اظهار کرد: اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی در دو بخش شامل آموزش‌های عمومی و آموزش‌های تخصصی به فعالیت می‌پردازد که هر دو مقوله به خود مؤسسات و مراکز قرآنی واگذار شده است؛ در بخش آموزش‌های تخصصی، از مراکز می‌خواهیم و مربیان خودشان را جهت دریافت آموزش‌های توانمندسازی معرفی می‌کنند که در همین راستا، اردوی آموزشی و زیارتی توانمندسازی ۴۰۰ نفر از قرآنیان استان به همراه قرآن‌آموزان آنان در تابستان امسال اجرایی شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات بخش فرهنگی نهادها در مقایسه با سایر بخش‌های عمرانی و اقتصادی و ... سهم ناچیزی دارد، افزود: با این اعتبارات اندک نمی‌توان کار فرهنگی جدی در استان انجام داد.

کاظمی با اشاره به تمجید ویژه مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم، گفت: ایشان این مدال افتخار را به دولت اعطا کردند و علاوه بر حمایت، آن‌ را تمجید کردند اما در بیان دستاوردها ضعف وجود دارد که بخشی از آن متوجه اصحاب رسانه استان است و در کنار نقد، باید امیدآفرینی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۱۴:۳۶

قانون باید در مورد افراد لا ابالی و سارقین بیشتر وقاطع تر عمل کند نه چند وقت میره زندان اونجا هم با سارقین دیگر آشنا میشه میاد بیرون دار ودسته تشکیل میده دوباره شروع به خلاف میکنه وباعث رعب و وحشت داخل اجتماع میشن وقانون باید در مورد همچین افرادی چشم پوشی نکند .