• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402061912021
  • خبرنگار : 71129

تاسف فرمانده انگلیسی از انهدام تانک پیشرفته کشورش در اوکراین

تاسف فرمانده انگلیسی از انهدام تانک پیشرفته کشورش در اوکراین

رئیس ستاد ارتش انگلیس گفت که با دیدن فیلمی از آتش گرفتن تانک چلنجر ۲ این کشور در اوکراین که نخستین مورد در عملیات علیه روسیه بود، احساس "رنجش" کرد.

به گزارش ایسنا، ژنرال "پاتریک سندرز" رئیس ستاد ارتش انگلیس در گفت‌وگویی با پایگاه خبری فورسز نیوز گفت: وقتی تصاویر مربوط به یک دستگاه تانک چلنجر ۲ منهدم شده را در اوکراین دیدم که در حال سوختن بود، احساس رنجش کردم. سربازان نسبت به تجهیزات و وسایلی که از آنها استفاده می‌کنند حس عمیقی دارند.

مقام‌های غربی گفته‌اند، یک دستگاه تانک چلنجر ۲ به وزن ۶۲.۵ تن که یکی از ۱۴ دستگاهی است که توسط انگلیس به اوکراین داده شد اخیرا پیش از آنکه هدف پهپاد انتحاری روسی قرار بگیرد، روی مین رفت و منهدم شد. تمامی سرنشینان این تانک زنده مانند و رئیس ستاد ارتش انگلیس از تانک مذکور بابت آنکه "بهترین تانک محافظت‌شده در جهان" است، تعریف کرد.

انگلیس دومین کشور ارائه‌دهنده کمک‌های نظامی به اوکراین است.

وی در پاسخ به اینکه وقتی می‌بیند تجهیزات انگلیسی در خط مقدم در اوکراین به کار برده می‌شوند، چه احساسی دارد، گفت: داشتن تجهیزات پیشرفته مهم است. ما بابت دیدن و مشاهده تجهیزاتی که به اوکراینی‌ها دادیم، احساس افتخار و غرور داریم.

نیروهای ارتش انگلیس نقش کلیدی در یک برنامه چند ملیتی آموزش نیروهای اوکراینی و به خدمت گرفتن نیروها برای ارتش این کشور ایفا کرده‌اند و قرار است در سال جاری میلادی ۲۰ هزار نیرو آموزش ببینند.

این مقام ارشد ارتش انگلیس همچنین ادامه داد، فرماندهان اوکراینی می‌گویند بهترین نیروهای آموزش دیده‌اشان توسط نیروهای انگلیسی تعلیم دیده‌اند. وی ادامه داد، انگلیس در حال آموزش ۳۰ تا ۴۰ درصد از کل داوطلبان ارتش اوکراین به عنوان بخشی از این برنامه است و یک گفت‌وگوی دائمی با فرماندهان اوکراینی دارد تا ببیند آنها چه درخواستی از این آموزش دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۲۳:۲۱

نابود باد متجاوز

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۰۱:۳۰

واقعا قبل از اینکه تانک جنگی بسازند. ابتدا برای جان سر نشینان اهمیت قائلند.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۱۲:۰۲

عحب احمقی هست این ، انتظار داره تانک در جبهه منهدم نشه !!!!!!.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۱۲:۰۴

بقیه تانکهایی که به دلقک خودتحویل دادین مثل این یکی انشاالله نابود می‌شوند.لعنت برزلنسکی صهیونیست یهودی تبار.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۱۲:۰۷

خوب جنگه طبیعیه که نابود کنه و نابود بشه شما فقط دارین برای منافع خودتون شلوغش می کنین

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۰ ۱۵:۴۶

خب انگلیسها تمام خط قرمزهای روسیه را زیر پا گذاشتن و حالا تو سر این تانگ پیشرفته خورد دیگر کسی نمیتواند برای آرتش خودش این تانگ را پیشنهاد و یا بخرد چون نقاط آسیم پذیری آن مشخص شد و و تو سر این تانگ خورده است .

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۲۲:۱۵

تانک 64 تنی که بایک مین نفله بشه .. باید دیگه ازساخت تانک بکلی منصرف بشه...